Na kysuckej diaľnici do Poľska začali raziť tunel Svrčinovec

Na úseku kysuckej D3 Svrčinovec - Skalité, ktorý diaľnicou prepojí Slovensko s Poľskom, začali vo štvrtok raziť 435-metrový tunel Svrčinovec. Generálny riaditeľ Váhostavu SK Marián Moravčík neočakáva výrazné problémy pri razení tunela.

30.10.2014 15:00
debata (4)

"Pred začiatkom razby tunela bol urobený geologický prieskum a ani prvé metre neukazujú, že by to mal byť problematický úsek. Dokončený má byť v roku 2016, ale predpokladáme, že tunel bude prerazený oveľa skôr,“ uviedol Moravčík. Tunel bude vybavený moderným komunikačným a monitorovacím systémom.

Celý vyše 15 kilometrový úsek Svrčinovec – Skalité, ktorého súčasťou sú aj tunely Svrčinovec (435 metrov) a Poľana (900 metrov) a tiež 29 mostov v celkovej dĺžke 3 782 metrov, má stáť 417 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty a je financovaný aj z prostriedkov Európskej únie a to v dvoch fázach – z končiaceho operačného programu a z nového programovacieho obdobia.

"Okrem toho, že tento úsek má dva tunely, tak viac ako štvrtina úseku je vedená po mostoch. Takže, to už samo o sebe hovorí, že táto stavba je náročná a ja verím, že očakávania a predsavzatia, ktoré má aj zhotoviteľ, sa podarí naplniť a zhruba za dva roky bude tento tunel už slúžiť motoristickej verejnosti,“ povedal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

Diaľnica D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskou republikou v porovnaní s existujúcou cestou I/12 o takmer desať minút. Diaľnica, ktorá povedie cez katastrálne územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zníži aj súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #D3 #tunel Svrčinovec