Babišova firma stavila na hotdogy, otvorí desiatky stánkov Parky's

Reťazec stánkov s hotdogmi najväčšieho českého spracovateľa mäsa, Kosteleckých uzenin, s názvom Parky's, by sa mal do dvoch rokov rozšíriť na 60 miest v Česku. Kostelecké uzeniny patria Agrofertu Andreja Babiša.

15.11.2014 21:27
Parky's, hotdog Foto:
Český reťazez s hotdogmi Parky's chce výrazne rozšíriť predajné miesta.
debata (5)

Nové prevádzky rýchleho občerstvenia by okrem vlakových a autobusových staníc mali vznikať aj v obchodných centrách či na námestiach väčších českých miest. Rozšíri sa aj ich sortiment.

V súčasnosti fungujú stánky na šiestich miestach. Z toho v štyroch teraz prebiehajú pilotné testy, keď má prevádzkovateľ stánku uzatvorenú s poskytovateľom len krátkodobú zmluvu a sledujú sa každomesačné výsledky. „Výstupom by malo byť, či ten zákazník bude chcieť prejsť na klasickú franchisingovú zmluvu,“ spresnila manažérka projektu Petra Dlhá.

Počas budúceho týždňa otvoria Kostelecké uzeniny prvý stánok v obchodnom centre. Pobočku na pražskom Chodove bude prevádzkovať firma priamo sama. V súčasnej dobe si môžu grilovaný párok v chrumkavom pečive zakúpiť napríklad cestujúci na pražskej autobusovej stanici Florenc či na kolínskej stanici.

„Počas budúceho roka by sme chceli sprevádzkovať približne 40 prevádzok, v ďalšom roku sa chceme dostať na 60,“ opísala plány firmy Dlhá. Má podľa nej ísť najmä o prevádzkarne typu obchod v obchode, ale aj pevné či mobilné stánky a kiosky. „Okrem nádraží by sme sa chceli realizovať aj v obchodných centrách a na rôznych frekventovaných miestach na námestiach vo väčších mestách, športových strediskách a podobne,“ spresnila manažérka.

Koncept funguje tak, že mäsokombinát prenajíma franšízistovi kompletné vybavenie stánku a poskytuje mu potrebné zázemie vrátane dodávok surovín. Prevádzkovateľ potom spravidla odvádza poskytovateľovi dve až osem percent obratu prevádzkarne.

Základnú ponuku stánkov v súčasnosti tvorí ponuka štyroch rôznych variantov hotdogov, ktoré sa líšia podľa použitého druhu grilovaného párku, dochucovacích omáčok a ďalších prísad. Časť surovín je od dodávateľov z materskej skupiny Agrofert, časť firma získava externe.

„Sortiment chceme rozširovať, nechceme zostať len u hotdogov,“ podotkla Dlhá s tým, že by sa malo jednať o produkty, ktoré sa zatiaľ v Česku bežne nepredávajú. Dodávateľmi nápojov by mali byť Rodinný pivovar Bernard a Kofola.

Kostelecké uzeniny vlastní Agrofert českého ministra financií Andreja Babiša. Firma je v posledných rokoch výrazne stratová, hoci jej ročná strata v roku 2013 medziročne klesla zo 102 na 77 miliónov korún.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Andrej Babiš #Agrofert