Obsahom dohôd má byť limitácia počtu prijímania stravných lístkov v obchodných reťazcoch, určenie cien tovaru, služieb a iných obchodných podmienok, uplatňovanie odlišných cenových a iných obchodných podmienok vo vzťahu ku svojim klientom a ku klientom konkurencie.
Problémom má byť podľa zverejnených informácií aj plošné zjednotenie provízie, či koordinácia správania pri predkladaní súťažných ponúk vo verejných obstarávaniach, obchodných verejných súťažiach, prípadne v iných obdobných súťažiach.
Zároveň si podnikatelia mali podľa PMÚ vymieňať citlivé obchodné informácie týkajúce sa cien a iných obchodných podmienok tovarov, služieb a informácie o svojich zákazníkoch. „Okrem toho podnikatelia monitorovali dodržiavanie možnej dohody a v prípade jej nedodržiavania uplatňovali voči porušovateľom opatrenia,“ priblížil úrad.
Komunikácia medzi subjektmi sa uskutočňovala elektronicky a formou osobných stretnutí, a to predovšetkým na pôde záujmového združenia právnických osôb, ktorého boli členmi. „Koordinácia uvedených podnikateľov v tendroch sa týkala najmä určovania účasti, prípadne neúčasti v konkrétnej súťaži, určovania cien tovarov a služieb, ako aj výmeny citlivých obchodných informácií,“ vysvetlil PMÚ.
Nakoľko ide o horizontálnu dohodu medzi priamymi konkurentmi, ktoré patria medzi najzávažnejšie porušenie súťažných pravidiel a považujú sa za ťažké kartely, hrozí podnikateľom v prípade preukázania takejto dohody pokuta až do výšky 10 % z obratu za predchádzajúce účtovné obdobie.
„Začatie správneho konania neznamená, že účastník konania porušil súťažné pravidlá a neprejudikuje závery, ku ktorým môže protimonopolný úrad dospieť v rozhodnutí,“ uzavrel PMÚ.