Presadnú Slováci do luxusu po česky?

Najpredávanejšia značka na slovenskom trhu má ambíciu preraziť viac aj v luxusnom segmente. Slováci majú záujem najmä o menšie modely Fabiu a Octaviu. Pri luxusných vozidlách dávajú prednosť hlavne Volkswagenom, BMW či Mercedesom. Škoda to chce zmeniť upraveným modelom Superb, ktorý predstavila v Ženeve.

06.03.2015 09:00
Škoda Superb Foto: ,
Tretiu generáciu Škody Superb predstavili na autosalóne v Ženeve.
debata (10)

„Tretia generácia modelu Superb nám pomôže získať nové skupiny zákazníkov,“ tvrdí predseda predstavenstva značky Škoda Winfried Vahland.

Prečítajte si aj rozhovor so šéfdizajnérom Škody Jozefom Kabáňom: Dizajn nového SUV bude prekvapením.

V susednom Česku sa automobil začína predávať v prepočte za 21,9 tisíca eur. „Na slovenskom trhu je nový Superb určený prevažne pre firemných zákazníkov. V súkromnej sfére očakávame záujem hlavne od úspešných ľudí. Konkrétnu cenu pre slovenský trh momentálne finalizujeme, ale bude blízko predchádzajúcemu modelu Superb,“ tvrdí Karel Sklenář, konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Škoda Superb sa v modernej histórii závodu začala vyrábať už v roku 2001. Odvtedy sa po celom svete predalo 700–tisíc automobilov prvej a druhej generácie Superbov. História luxusného modelu automobilu siaha ešte oveľa ďalej, keďže prvý Superb sa v Českej republike vyrobil už v roku 1934. Nový Superb spája s jeho historickým predchodcom dominantná maska predného chladiča.

Škodovka sa tiež v dizajne posledné roky snaží o to, aby každý hneď vedel, že ide o české auto. „Typickým znakom výroby v Českej republike je tvar zadných svetiel v tvare C,“ povedal Jozef Kabaň, šéfdizajnér značky Škoda. Pri predných svetlách sa zas Superb odkláňa od populárnych robotických tvarov.

„Ak sa do nich zadívate, všimnete si svetlo v tvare oka, ktoré má fascinovať rovnako, ako pohľad do ľudských očí,“ pokračoval Kabaň.

Nový Superb vychádza z dizajnovej štúdie Škoda VisionC. Luxusný automobil je postavený na modelovej platforme MQB koncernu Volkswagen. V porovnaní s predchádzajúcou druhou generáciou je nový Superb dlhší o 28 mm a širší až o 47 mm.

„O 80 mm vzrástol tiež rázvor, predný previs sa, naopak, skrátil o 61 mm,“ priblížil Roman Rajtár, hovorca Škoda Auto Slovensko. Spotreba automobilu je napriek jeho veľkosti prijateľná.

Podľa Škody najúspornejší reprezentant modelového radu Superb je GreenLine so spotrebou 3,7 litra na 100 kilometrov a emisiami 95 g CO2 na kilometer. Vďaka prístupu k vysokorýchlos­tnému internetu dokáže Superb ako prvé vozidlo značky Škoda bezdrôtovo komunikovať s mobilnými telefónmi a tabletmi.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Auto #Superb