Nemci považujú zmeny v mýte za svoju záležitosť, nie Bruselu

O nemeckom mýte pre osobné automobily by podľa nemeckého ministra dopravy Alexandera Dobrindta nemala rozhodovať Európska komisia.

15.06.2015 07:30
debata (2)

Dobrindt to povedal v rozhovore pre bavorský denník Augsburger Allgemeine Zeitung. Politik z bavorskej Kresťansko-sociálnej únie (CSU) uviedol, že zníženie dane z vlastníctva vozidla, ktoré by malo byť pre nemeckých motoristov uplatňované po zavedení mýta, je záležitosťou iba Nemecka. Národná nezávislosť v daňových otázkach podľa neho patrí medzi základné princípy EÚ.

Európska komisia kritizuje, že nemecké mýto prakticky dopadne len na zahraničných vodičov. Európske právo pritom znevýhodňovanie občanov iných štátov zakazuje.

Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker oznámil, že nechá nemecké opatrenie právne preskúmať, len čo nadobudne platnosť. Dokonca hrozí, že sa Európska komisia obráti na Súdny dvor EÚ.

„Už predpoklad, že EÚ by sa mohla zaoberať danňou z vlastníctva vozidla v Nemecku, je zlý,“ namieta Dobrindt. „Dane z vlastníctva vozidla sa stanovujú jednoznačne v rámci národnej zvrchovanosti, Brusel nemá žiadnu kompetenciu k tomu čokoľvek hovoriť,“ dodal minister.

Nemecké mýto v chystanej podobe odmietajú aj niektoré krajiny susediace s Nemeckom.

Nemecko sa mýto chystá zaviesť budúci rok. Rakúsky minister dopravy Alois Stöger ale minulý týždeň Dobrindta vyzval, aby Nekecko mýto nezaviedlo, pokiaľ nebude odstránená právna neistota.

Zavedenie mýta na nemeckých diaľniciach pre osobné automobily už schválili obe nemecké parlamentné komory a pred týždňom príslušný zákon podpísal nemecký prezident Joachim Gauck.

Výška poplatku bude závisieť na ekologickej náročnosti prevádzky auta. Rozpätie ročného poplatku by malo byť 22 až 130 eur.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #diaľnice #Mýto