Tretina ľudí sa kúpe výrazne lacnejšie vďaka zľavám

Príchod tropických teplôt na Slovensko odštartoval hlavnú sezónu na kúpaliskách či v aquaparkoch. Až tretina návštevníkov aquaparkov kupuje lístky cez zľavové internetové portály. Tie tak pomáhajú celému odvetviu cestovného ruchu.

17.06.2015 16:20
akvapark, kúpalisko, leto Foto: ,
Pre vysoké ceny si čoraz viac ľudí kupuje lístok na kúpalisko prostredníctvom zľavových portálov.
debata (1)

Letná sezóna môže zachrániť prevádzkarov, keďže pre slabú zimu celé Slovensko vlani prišlo medziročne až o osem percent dovolenkárov, čo predstavovalo až 330–tisíc turistov.

Portály so zľavami predstavujú novodobý fenomén online nakupovania. Internetovému obchodu hrajú do kariet nielen čoraz lepšie ceny, ale aj služby, ako je napríklad donáška tovaru priamo do bytu. Práve pohodlie z nakupovania na webe by mohlo v budúcnosti prevalcovať štandardné predajne. Už teraz o tom vypovedajú vyššie čísla z internetového predaja niektorých obchodov, ktoré sídlia aj v kamenných prevádzkach.

„Ak porovnávame tržby v kamenných obchodoch, ktoré stúpajú pomaly, na internete je ich rast prudkejší,“ hovorí analytik Ľubomír Drahovský z prieskumnej agentúry Terno.

Slováci sa podľa neho netaja tým, že zľavy si nevyhľadávajú len z pohodlia obývačky, ale tiež počas pracovnej doby. Dva najväčšie zľavové portály potvrdzujú, že najväčší záujem je tradične o ponuky z kategórie cestovania. Na dračku idú hlavne vstupenky do aquaparkov. Kým celodenný vstup do Tatralandie v Liptovskom Mikuláši sa v hlavnej sezóne predáva v pokladni za 24 eur, v predpredaji cez internet sa dá kúpiť už od 9 eur.

„Najväčšej popularite sa tešia lístky do aquaparkov, pri ktorých sme spravili v predaji absolútny rekord. Vstup do Tatralandie sme minulý rok predali vyše 30–tisíc krát. Na druhom mieste je ubytovanie prevažne na Slovensku. Vďaka zľavovým portálom sa ľudia naučili cestovať po Slovensku a objavovať jeho krásy,“ tvrdí Svetlana Tarageľová, riaditeľka zľavového portálu ZlavaDna.sk.

Význam stránok, ktoré zhromažďujú na jednom mieste ponuku od viacerých podnikateľov, pozitívne hodnotí aj Pavol Konštiak zo Zväzu obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. Výdobytok internetu vie priniesť svoje ovocie aj v domácom turizme, ktorého podpora je vítaná v akejkoľvek podobe, myslí si Konštiak.

Okrem aquaparkov sú v kurze víkendové pobyty v rôznych kútoch Slovenska. S lákavou ponukou zliav neprichádzajú len nováčikovia, ktorí sa chcú dostať do povedomia zákazníkov, ale aj hotely, ktoré fungujú na trhu dlho. Ani ten najlepší hotel sa však z času na čas nevyhne prázdnym posteliam.

„Sila a kúzlo zľavového portálu spočíva v tom, že dokáže vyvážiť sezónne výkyvy, čím zabezpečíme našim partnerom stabilný prísun zákazníkov aj počas takzvanej uhorkovej sezóny,“ zdôrazňuje riaditeľ zľavového portálu Zlavomat.sk Aleš Mlátilík.

Slováci sa vo vyhľadávaní zliav naozaj vyžívajú. Zľavový portál ZlavaDna.sk dosiahol v minulom roku obrat vyše 20 miliónov eur. Zlavomat.sk za rovnakú dobu predal až milión zľavových kupónov. Pestrý výber má na svojej stránke aj denník Pravda, ktorý spolupracuje s jedným z najväčších zľavových portálov. Okrem víkendových pobytov ľudia najviac túžia po kulinárskych a adrenalínových zážitkoch a služieb z oblasti krásy.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #zľavový portál #akvapark #leto 2015