Internet padol, slovenskí zákazníci musia čakať

Vlna nákupnej horúčky, keď si ľudia ku koncu roka objednávajú nové služby a tovary, v utorok musela nútene opadnúť. Jeden z najväčších telekomunikačných operátorov mal výpadok v sieti. Služby nebolo možné objednávať cez internet ani v predajniach.

01.12.2015 16:10
debata (3)

Výpadok bol od utorka rána a pretrvával aj cez popoludnie, čo nie je zvyčajné. „Slovak Telekom má momentálne interný výpadok sieťového pripojenia, čo znemožňuje objednávku služieb v predajniach a e-shope. V súčasnosti pracujeme na jeho odstránení, aby predaj služieb fungoval v štandardnom režime,“ potvrdil pre Pravdu v utorok popoludní Michal Korec zo Slovak Telekomu. Služby Telekom napokon naplno obnovil v utorok o 19.45.

Nemalo ísť o dôsledok nadmernej záťaže siete z dôvodu veľkého počtu objednávok. Problém je podľa informácií Pravdy v chýbajúcom pripojení na celosvetovú sieť z uzla, ktorý je v Košiciach. Je možné, že ak sú na tento uzol napojené aj ďalšie spoločnosti, výpadok môže byť rozsiahlejší. Jeden z čitateľov Pravdy napríklad denník cez deň upozorňoval na nemožnosť platby v jednej z bánk.

Záujem ľudí o rôzne tovary nakupované cez internet v posledných dňoch prudko rástol. Prispeli k tomu aj akcie, ako je Black Friday (Čierny piatok) či Cyber Monday (Kybernetický pondelok), ktoré boli v minulosti známe skôr len v USA. Zhodou okolností pred niekoľkými hodinami stredozápad USA postihol rozsiahly výpadok internetu a problémy hlásil aj New York. Nebolo potvrdené, či ide o dôsledok akcií aj bol naposledy Cyber Monday. Na dračku počas spomínaných akcií išla aj na Slovensku najmä elektronika.

V prípade výpadku v Slovak Telekome podľa spoločnosti nešlo o dôsledok prílišného zaťaženia siete z prípadného veľkého návalu zákazníkov. Do spomínaných akcií, ako je Black Friday a Cyber Monday, sa Telekom nezapojil.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #internet #Slovak Telekom #e-shop #nákupná horúčka #Black Friday #Cyber Monday