Skupina by sa podľa neho mala do budúcna miesto zvyšovania predaja zamerať na zlepšovanie ziskovosti.
„Strategické preorientovanie skupiny potrvá určite dva až tri roky a nebude to žiadna hračka,“ povedal Müller v rozhovore, ktorý časopis zverejnil v stredu.
Müller dodal, že Volkswagen sa prestane zameriavať na zvyšovanie objemu výroby a predaja. Svojich konkurentov chce porážať v ziskovosti.
Odbyt vozidiel sa za Müllerovho predchodcu Martina Winterkorna zdvojnásobil na viac ako desať miliónov ročne a Volkswagen vlani dočasne predstihol Toyotu na pozícii najväčšieho svetového predajcu áut. „Honba za novými rekordami v predaji z môjho hľadiska nedáva príliš veľký zmysel,“ povedal výkonný šéf skupiny.
Müller chce tiež aj napriek škandálu s emisiami pri naftových vozidiel ďalej pokračovať v dieselovej ofenzíve na americkom trhu. Šéf Volkswagenu tento týždeň zavíta do USA prvýkrát od vlaňajšieho septembra, keď škandál s meraním emisií v naftových autách Volkswagenu vypukol.
Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoké hodnoty toxických oxidov dusíka. Najväčší škandál v 78-ročnej histórii Volkswagenu donútil k odchodu dlhoročného generálneho riaditeľa Winterkorna a viedol k vyšetrovaniu po celom svete. Tento týždeň podala americká vláda na Volkswagen civilnú žalobu.