Opel však podľa agentúry DPA tvrdí, že tieto úpravy softvéru nemajú s úrovňou emisií nič spoločné.
Belgická televízia VRT nedávno informovala, že belgickí predajcovia automobilov Opel v dvoch prípadoch bez vedomia majiteľov dodatočne upravili softvér vozov Safira, čo vraj viedlo k prudkému poklesu emisií z úrovní prekračujúcich normy Európskej únie. Opel, ktorý je súčasťou amerického koncernu General Motors, však toto tvrdenie ostro odmieta.
Automobilové emisie sa vlani dostali do centra pozornosti v dôsledku škandálu nemeckej automobilky Volkswagen. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) v septembri Volkswagen obvinila, že vo vozidlách s naftovými motormi používal softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen potom priznal, že v celom svete softvér inštaloval do zhruba 11 miliónov áut.