Vzdialenosť 863 kilometrov z Tokia na ostrov prekonala elegantná súprava aerodynamických tvarov podľa agentúry AFP za štyri hodiny pri rýchlosti až 260 kilometrov za hodinu.
Viac ako 50 rokov je šinkansen symbolom povojnového rýchleho rozvoja Japonska, ku ktorému výrazne prispel. Prvýkrát vyšiel v roku 1964 na trati Tokio-Osaka a stal sa priekopníkom vysokorýchlostnej železničnej dopravy vo svete. Prvý rok prevážal denne okolo 60 000 osôb, zatiaľ čo teraz je to viac ako 420 000 ľudí.
Predĺženie trate šinkansen o 149 kilometrov, vrátane 54 kilometrov tunelom, bolo veľkou investíciou, ktorá si vyžiadala v prepočte vyše 4,4 miliardy eur, poznamenala agentúra AFP. Predstavitelia ostrova Hokkaidó, ktorí o šinkansen usilovali desiatky rokov, veria, že nové rýchle spojenie so zvyškom Japonska priláka na ostrov viac investorov a turistov.
Zo štyroch hlavných ostrovov Honšú, Hokkaidó, Kjúšú a Šikoku, ktoré tvoria Japonsko, tak nie je spojený s okolím rýchlovlakmi šinkansen už len najmenší z nich, Šikoku. Podľa AFP sa s tým zatiaľ nepočíta.