„Musíme expandovať, aby sme firmu ochránili pred regionálnymi krízami,“ povedal denníku Financial Times generálny riaditeľ PSA Carlos Tavares. „Tento podnik takmer zaplatil životom za nadmernú závislosť na Európe,“ dodal.
Na trh v USA sa automobilka plánuje vrátiť počas budúceho desaťročia. Značka Citroën tento trh opustila v roku 1974 a značka Peugeot ju nasledovala v roku 1991, píše Financial Times.
Cieľom automobilky je podľa Tavaresa zvýšiť do roku 2018 odbyt o desať percent. Do roku 2021 by potom mal odbyt stúpnuť o ďalších 15 percent. V minulom roku firma zvýšila predaj o 1,2 percenta na 2,97 milióna vozidiel. Oživenie dopytu v Európe totiž mierne prevážilo nad útlmom v Číne a na ďalších rozvíjajúcich sa trhoch.
PSA patrí medzi podniky, na ktoré mal v uplynulých rokoch najväčší vplyv pokles dopytu po automobiloch v Európe. Firma pred časom začala rozsiahlu reštrukturalizáciu, aby obnovila ziskovosť a znížila závislosť na európskom trhu.
Predvlani sa automobilka dohodla na kapitálovom prepojení s čínskym partnerom Dongfeng. Akcionári PSA schválili zvýšenie kapitálu o tri miliardy eur, v rámci ktorého v podniku získali štrnásťpercentné podiely firma Dongfeng a francúzska vláda.
PSA je po nemeckom koncerne Volkswagen druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe z hľadiska objemu predaja. Na Slovensku má výrobný závod pri Trnave. V Českej republike prevádzkuje spoločne s japonskou firmou Toyota kolínskou automobilku TPCA.