„Z pohľadu saturácie slovenského trhu sme na úrovni 296 metrov štvorcových na tisíc obyvateľov, čo je síce nad priemerom EÚ, ktorý je 202 metrov štvorcových na tisíc obyvateľov, avšak stále pod priemerom susedných krajín ako Česko, Poľsko prípadne Chorvátsko,“ uviedla Molčanová.
Nasýtenosť trhu v Bratislave je na úrovni 1 379 metrov štvorcových na tisíc obyvateľov. Štatistika vychádza z oficiálneho počtu obyvateľov mesta, ďalších približne 200 tisíc obyvateľov, ktorí sa presúvajú a nemíňajú peniaze v Bratislave, tam nie sú zarátaní.
Príčinou rastu maloobchodného trhu sú celkovo pozitívne makroekonomické ukazovatele a taktiež zvyšujúca sa dôvera spotrebiteľov. Developeri sa preto podľa JLL okrem hlavného mesta orientujú aj na regióny a zároveň spoločnosť eviduje zvýšený záujem maloobchodníkov expandovať.
„Pre developerov sú momentálne najatraktívnejšie regionálne mestá s relatívne menším objemom maloobchodnej plochy, kde projekty s prepracovaným mixom nájomcov, výhodnou polohou a dobre naplánovanou stratégiou sú schopné predstihnúť už existujúce retailové (maloobchodné) projekty,“ vysvetlil senior konzultant spoločnosti JLL Daniel Kúth.
Poradenská spoločnosť JLL pôsobí na Slovensku od roku 2006. Venuje sa službám v oblastiach investičného poradenstva, oceňovania nehnuteľností, prieskumu trhu, poradenstva v oblasti prenájmu kancelárskych, retailových a industriálnych priestorov, rezidenčných nehnuteľností, pozemkov, ako aj službám v oblasti projektového manažmentu a správy nehnuteľností.