Nemci podporia ekologické autá. Hybridy 3000 eurami, elektrické 4000

Nemecko bude dotovať nákup áut s elektrickým pohonom. Pri nákupe nového čisto elektrického vozidla dá vodičovi prémiu 4000 eur, pri nákupe hybridného auta 3000 eur.

27.04.2016 10:55
debata (7)

V noci na stredu sa na tom dohodli členovia vlády so zástupcami automobilového priemyslu, uviedla v stredu s odvolaním sa na zdroje z kabinetu rozhlasová stanica Deutschlandfunk. O náklady na nákupné prémie sa podelí štát a automobilky.

Podľa zdrojov Deutschlandfunk by sa prémie mali začať vyplácať už v druhej polovici mája. Nárok na ne by mali iba ľudia, ktorí si kúpia automobil, ktorého cena v základnej výbave neprekročí 60 000 eur. Vláda očakáva, že celkové náklady na podporu elektromobility dosiahnu 1,2 miliardy eur, z toho polovicu by mali niesť automobilky.

Kabinet prijal nákupné prémie, aby motivoval viac Nemcov k nákupu vozidla na elektrický pohon. Vláda sa tak chce priblížiť splneniu svojho cieľa, že by v roku 2020 malo jazdiť po nemeckých cestách milión elektrických áut. V súčasnosti je k tomuto cieľu ďaleko – čisto elektrických osobných vozidiel je registrovaných 25 000, hybridných osobných áut 130 000.

Nákupné prémie majú mnoho kritikov medzi poslancami vládnych strán. Poslanci sa domnievajú, že vhodnejšie opatrenie by bolo investovať viac peňazí do rozšírenia nabíjacích staníc. Tých je zatiaľ nedostatok a ich chýbajúca infraštruktúra je jedným z dôvodov, prečo ľudia elektrické vozidlá nechcú. Vláda zatiaľ na výstavbu nabíjacích staníc uvoľnila 300 miliónov eur.

Kritika zaznieva aj voči samotnému princípu nákupných prémií. Časť poslancov upozorňuje na to, že elektrické auto si môžu dovoliť len bohatší ľudia, pretože jeho cena je výrazne vyššia ako u dieselového alebo benzínového modelu. Peniaze na prémie pritom pôjdu aj z daní chudobnejších obyvateľov.

Podľa niektorých kritikov tiež nemusí rozvoj vozidiel s elektrickým pohonom prispieť k obmedzeniu emisií oxidu uhličitého (CO2), ktoré si od toho Nemecko sľubuje. Štúdia Frauenhoferovho inštitútu pre ministerstvo dopravy vlani ukázala, že pri výrobe elektromobilu vzniká o 60 percent viac emisií CO2 než pri výrobe klasického auta a rozdiel sa vyrovná až po prejdení 100 000 kilometrov.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #elektromobil #ekológia #hybridné autá