Z Prahy začal pravidelne lietať obrí Airbus A380

V Prahe 1. mája pristál obrí Airbus A380. Prvýkrát začal lietať na pravidelnej linke aerolínií Emirates zo Spojených arabských emirátov.

01.05.2016 16:00
debata (3)

Lietadlo, ktoré je schopné odviezť 519 pasažierov v troch cestovných triedach, rozšíri kapacitu linky doteraz prevádzkovanej menším Boeingom 777–300 ER o 44 percent, uviedla letecká spoločnosť.

Navýšenie kapacity na linke do Dubaja sa podľa predajcov leteniek prejavilo aj väčším záujmom o predaj letov do tejto destinácie, ktorú českí cestujúci využívajú aj ako prestupnú stanicu do juhovýchodnej Ázie.

„Len za tohtoročný marec a apríl sme predali letenky za viac ako 30 miliónov korún,“ povedal riaditeľ portálu Letuška.cz Josef Trejbal. To je o desať percent viac leteniek ako za rovnaké obdobie minulého roka.

Pristátie lietadla v nedeľu prilákalo do blízkosti pražského letiska davy ľudí, na krajniciach ciest v okolí pristávacej dráhy stáli kolóny áut. Bol medzi nimi aj moderátor Leoš Mareš, ktorý prostredníctvom mobilnej aplikácie Periscope ponúkal svojim fanúšikom na internete dianie v priamom prenose. Ľudia neďaleko Tuchoměřic, medzi ktorými bol, ale nakoniec pristátie príliš dobre nevideli, lebo lietadlo kvôli vetru pristával z inej strany, než očakávali.

Pražské letisko bolo prvýkrát pripravené na prílet lietadla Airbus A380 v roku 2011. Vtedy predstavila toto najväčšie dopravné lietadlo nemecká Lufthansa, ktorá jeho prezentáciou oslávila 45. výročie pôsobenia na najväčšom českom letisku. Ďalšie prílet už patril aerolinkám Emirates, ktorej A380 v roku 2012 na Ruzyni pristála neplánovane kvôli zdravotným problémom jednej z cestujúcich. Prvýkrát na pravidelnej linke s cestujúcimi priletel obrí aibus v marci 2014. Let bol komerčnou akciou aeroliniek Korean Air, ktoré linku medzi Soulom a Prahou prevádzkujú menšími lietadlami. Posledným bol potom vlani prílet airbusu A380 Emirates.

Až do minulého roka totiž letisko nebolo schopné v prípade prílete lietadiel veľkosti Airbusu A380 odbavovať na okolitých stojánkach ďalšie lety, čo komplikovalo prevádzku. Bezproblémové odbavovanie vyriešila až prestavba príletovej stojánky. Do stavebných úprav, ktoré v budúcnosti zlepšia konkurencieschop­nosť pražského letiska, investovalo Letiště Praha 150 miliónov korún.

A 380 je dlhý 73 metrov, rozpätie krídel má 80 metrov a maximálne môže mať pri inom rozložení sedadiel až 880 cestujúcich. Stroj Emirates má 429 sedadiel v ekonomickej triede, 76 sedadiel v biznis triede a 14 súkromných kabínok v prvej triede na hornej palube lietadla.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Praha #Airbus A380