Najpredávanejší Citroën na svete bude z Trnavy

Ak brexit neutlmí predajnosť áut, výroba vozidiel má na Slovensku našliapnuté vysoko. Francúzska automobilka Citroën v stredu oficiálne svetu predstavila novú generáciu modelu C3. Najpredávanejší Citroën vo svete bude z Trnavy.

30.06.2016 07:00
citroen c3 Foto: ,
Nový Citroën C3, ktorý predstavili v stredu vo Francúzsku, sa bude vyrábať v Trnave.
debata (3)

Už vlani sa v závode koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnave, žilinskej Kii a bratislavskom Volkswagene vyrobilo rekordných 1,04 milióna áut. S C3 z Trnavy to bude ešte viac. Automobilové odvetvie by tak malo zaistiť ešte vyšší rast slovenskej ekonomiky a stúpne tak aj zamestnanosť a príjmy štátnej kasy.

Z výrobných liniek budú nové modely C3, ktorých predaj odštartuje na jeseň, najprv schádzať spolu s doterajším typom C3 Picasso. Ten sa neskôr presunie do závodu do španielskej Zaragozy. V Trnave sa vyrába aj Peugeot 208. V budúcnosti Slovensko môže získať aj produkciu nového crossovera od Citroënu, ktorý zatiaľ verejnosť nemala možnosť spoznať.

Svoje investície rozširujú aj automobilky v Bratislave a Žiline. Výroba áut a ich dielcov priamo živí 80–tisíc Slovákov a peniaze minuté firmami a zamestnancami automobilového priemyslu tvoria spolu vyše 200–tisíc pracovných miest. Výroba áut tvorí až 44 percent slovenského priemyslu. Po roku 2020 aj s plným výkonom fabriky Jaguar Land Rover v Nitre sa bude na Slovensku ročne vyrábať zrejme až 1,5 milióna áut.

Trnavský závod francúzskeho koncernu v súčasnosti pripravuje štvrtú pracovnú zmenu, ktorá by mala začať pracovať od začiatku budúceho roka. Vo fabrike si tak nájde prácu ďalších 800 zamestnancov.

Od roku 2002, keď bola na trh uvedená druhá generácia Citroënu C3, automobilka vyrobila približne 3,5 milióna kusov. Hlavným konkurentom daného typu je napríklad Škoda Fabia alebo Peugeot 208. Druhá generácia vozidla bola vyrábaná vo Francúzsku. Koncern produkciu presťahoval na Slovensko najmä kvôli úspore.

Konkurencia v oblasti malých vozidiel je natoľko vysoká, že výroba sa musí presúvať mimo Francúzska, kde sú vysoké mzdové nároky. V domácej krajine bude čoskoro koncern vyrábať už len väčšie a luxusnejšie automobily.

Nová generácia C3 sa po dizajnovej stránke viac priblíži novému štýlu. C3 po prvýkrát dostane na dvere vzduchové ochranné lišty, ktoré ochránia dvere pred nárazmi a poškriabaním na parkovisku. Daný prvok automobil preberá z typu C4 Cactus.

Najpredávanejší Citroën vznikne na podvozkovej platforme PF1, ktorú používajú aj koncernoví súrodenci ako Peugeot 208 alebo DS 3. Pod kapotou nového auta budú benzínové trojvalce s výkonom 68 a 82 koní spolu s naftovými agregátmi dodávajúcimi 68, 75 alebo 92 konských síl.

Pripravovaný mestský crossover zatiaľ verejnosť nemala možnosť spoznať. Popularita malých vozidiel na vyššom podvozku vo svete stúpa a reaguje na ňu aj Citroën, ktorý novinku veľkosťou zaradí pod úspešný model C4 Cactus.

Trnavský závod PSA má ročnú výrobnú kapacitu na úrovni 360-tisíc vozidiel, pričom zatiaľ zamestnáva 3 500 ľudí v troch zmenách. V minulom roku továreň svoju kapacitu takmer naplnila. Z výrobných liniek zišlo 303 025 automo­bilov.

Koncern PSA na Slovensku celkovo investoval viac ako jednu miliardu eur. V minulom roku do spustenia výroby nového automobilu nadnárodná spoločnosť naliala 80 miliónov eur.

Cestu redaktora hradil Citroën

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #automobilka #Trnava #Citroen