Unavuje vás hmla? Skúste žaby. Paríž po brexite láka firmy

Paríž v pondelok spustil reklamnú kampaň, s ktorej pomocou chce prilákať z Londýna podniky obávajúce sa negatívnych dopadov odchodu Británie z Európskej únie.

18.10.2016 07:23
debata (2)

Kampaň využíva podobnosť anglických slov fog (hmla) a frog (žaba). Informuje o tom agentúra Reuters.

„Unavuje vás hmla? Skúste žaby! Zvoľte Paríž La Défense,“ píše sa na inzerátoch zobrazujúcich žabu s kravatou vo farbách francúzskej vlajky, ktoré sa objavili na londýnskom letisku Heathrow či na londýnskej stanici železničnej linky Eurostar. La Défense je obchodná štvrť na severozápadnom predmestí Paríža.

Podľa predstaviteľov štvrti La Défense má reklamná kampaň poukázať na atraktivitu Paríža, ktorý ponúka relatívne nízke nájmy a dobre fungujúcu verejnú dopravu. „Či už je odchod Británie z Európskej únie akokoľvek poľutovaniahodný, musíme byť pragmatickí a podporovať svoje záujmy,“ uviedol Patrick Devedjian, ktorý je na čele rady departmentu zahŕňajúceho La Défense.

V podnikateľskom sektore panujú obavy z toho, že britská vláda sa v rámci rokovaní o odchode z EÚ vzdá prístupu k jednotnému európskemu trhu, aby získala späť kontrolu nad svojimi hranicami. Niektorí bankári varujú, že brexit by mohol oslabiť pozíciu Londýna ako kľúčového európskeho finančného centra.

Šéf nemeckej centrálnej banky a člen rady Európskej centrálnej banky (ECB) Jens Weidmann v septembri upozornil, že ak Británia v rámci odchodu z EÚ opustí aj Európsky hospodársky priestor (EHP), stratia finančné inštitúcie sídliace v Spojenom kráľovstve takzvané passportingové práva, ktoré im umožňujú voľné prevádzkovanie aktivít po celej EÚ.

Pokiaľ by britské finančné spoločnosti stratili voľný prístup na trhy členských krajín EÚ, mohlo by podľa štúdie Oliver Wyman v Británii zaniknúť až 75 000 pracov­ných miest.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Európska únia #Veľká Británia #Brexit