Horľavý Note 7 zabrzdil produkty Samsungu

, 23.01.2017 10:06, aktualizované: 24.01.2017 12:00

Po mesiacoch od začiatku aféry so smartfónmi Note 7 Samsung konečne oficiálne informoval o príčinách ich samovznietenia. Chyba bola v batériách, ktoré boli príliš veľké pre telo telefónu, a tak dochádzalo k elektrickému skratu.

Náhradné batérie zase mali výrobnú chybu. Samsung sa preto nakoniec rozhodol stiahnuť z trhu všetky modely Note 7, čo firmu vyšlo na 5,3 miliardy dolárov a poškodilo jej reputáciu. Zároveň šéf mobilnej divízie Koh Dong-jin uviedol, že z dôvodu sprísnenia bezpečnosti výrobných postupov bude oddialené uvedenie novej vlajkovej lode Samsungu – modelu Galaxy S8.

„Ponaučenia z tohto incidentu sa hlboko prejavili v našej kultúre a procesoch. Samsung Electronics bude tvrdo pracovať, aby získal späť dôveru zákazníkov,“ povedal Koh na tlačovej konferencii. Samsung tradične predstavuje nové produkty koncom februára na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone. Koh uviedol, že tam Galaxy S8 neukážu, a ani nespresnil termín, kedy sa tak stane. Podľa analytikov oslovených agentúrou Reuters to však bude možno už v apríli, lebo Samsung by stratil priveľa času oproti konkurencii.

Reputácia Samsungu utrpela trhlinu, keď sa objavili správy, že model Note 7 sa môže sám vznietiť. Firma zareagovala ich bezplatným zvolaním na opravu, len aby utrpela ešte tvrdšiu ranu. Aj modely s novou batériou boli „horľavé.“ Nasledovalo úplné zrušenie výroby modelu Note 7 a strata pozície na lukratívnom trhu s telefónmi s väčšou uhlopriečkou displeja. Celý incident je považovaný za jedno z najväčších zlyhaní v technologickom priemysle. Aj aerolínie zakázali vstup na palubu lietadla pasažierom s telefónom Note 7. V tom čase už bolo predaných viac ako tri milióny kusov tohto modelu. Zákazníci firme vrátili 96 percent z nich.

Samsung následne nariadil rozsiahle interné vyšetrovanie a na pomoc zavolal aj odborné externé firmy. V rámci tohto vyšetrovania sedemsto expertov otestovalo vyše 200-tisíc telefónov a vyše 30-tisíc batérií. Ukázalo sa, že problém nebol ani so softvérom, ani s hardvérom telefónu. Problémom boli batérie od dvoch dodávateľov. „Šanca, že dvaja výrobcovia urobia tú istú chybu na rovnakom modeli, je veľmi malá. Možno sme narazili na limity súčasnej technológie pre batérie do mobilných zariadení,“ uviedol Patrick Moorhead, prezident technologickej analytickej firmy Moor Insights & Strategy.

Samsung nemenoval, o ktorých dodávateľov išlo. Už dlhšie sa však hovorilo, že to boli Samsung SDI a čínska firma Amperex Technology. Samsung SDI vo vlastnom vyhlásení uviedol, že investuje 150 miliónov dolárov do zlepšenia bezpečnosti produktov a očakáva, že batérie pre Samsung bude dodávať aj naďalej. Aj samotný Samsung uviedol, že proti dodávateľom batérií nepodnikne právne kroky. Možno aj preto, lebo veľká časť marketingu nového Note 7 stála na tom, že batérie poskytnú extrémnu výdrž a veľmi rýchle dobíjanie.

Opatrenia na zlepšenie bezpečnosti batérií zahŕňajú zavedenie 8-stupňového testovania, aby sa predišlo podobnej situácii.

Samsung je najväčší juhokórejský koncern a ako celok sa z fiaska okolo Note 7 spamätal už vo štvrtom kvartáli minulého roka. Podľa expertov je však namieste opatrnosť, či sa bude dariť aj samotnej mobilnej divízii. Obavy o bezpečnosť mobilov od Samsungu zrejme zaženie len bezproblémový model Galaxy S8.

Pôvodnú agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom denníka Pravda.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Samsung #mobil
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk