„Je zaujímavé, ako sa od seba líšia návštevné hodiny jednotlivých služieb. Šiesta hodina ranná je pozoruhodná, pretože si presne vtedy vôbec najviac ľudí číta svoj horoskop a obsah na Proženy.cz. Okolo ôsmej hodiny potom veľa Čechov hľadá praktické informácie, ako je firemná pobočka alebo zľavové akcie supermarketov. Ráno sa tiež veľa plánujú trasy a časť ľudí si dopraje ranný beh. S postupom dňa sa ľudia zaujímajú o dianie vo svete, venujú sa zábave a v neskorších hodinách nakupujú,“ uviedol analytik internetovej návštevnosti Zoznam.sk Martin Pecka.
Kým ráno okolo 08:00 je najnavštevovanejšou službou e-mail, v 11:00 je to domovská stránka vyhľadávača a okolo 14:00 spravodajský web. V 16:00, keď ľudia končia v práci, sa ich záujem presúva k počasiu, o hodinu neskôr potom k prehľadom televíznych programov, sledovaniu videí a vyhľadávaniu tovaru.
Samostatnou kapitolou je potom inzercia v internete. Seznam.cz uvádza jeden milión kliknutí denne na reklamu vo vyhľadávaní a ľudia na ňu najčastejšie klikajú medzi siedmou a ôsmou hodinou večer, teda z domova.
Podľa Českého štatistického úradu majú internetové pripojenie tri štvrtiny českých domácností a internetová ekonomika podľa údajov SPIR s objemom 188 miliárd Kč tvorí 4,1 percenta HDP Českej republiky.