Táto novinka, ktorá umožňuje vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovar a služby a vytvárať uzávierky, bola spustená 1. apríla 2015.
„Virtuálnu registračnú pokladnicu považujem za veľmi účinný nástroj v boji proti daňovým podvodom. Preto chceme VRP uvoľňovať na celý trh, lebo elektronizácia registračných pokladníc je účinný nástroj v boji proti daňovým podvodom,“ povedal prezident finančnej správy František Imrecze.
Bezplatná virtuálna registračná pokladnica bola v prvej fáze určená pre podnikateľov, ktorým vznikla zákonná povinnosť evidovať hotovostné platby v registračnej pokladnici. Lekári taxikári, notári, či drobní remeselníci si tak nemuseli kupovať elektronické registračné pokladnice, čím by sa im len zvyšovali náklady na podnikanie. Oproti klasickej elektronickej registračnej pokladnici má tá virtuálna viacero výhod. Netreba viesť pokladničnú knihu, nie je potrebné vyhotovovať a archivovať dennú uzávierku po dobu 5 rokov, zabezpečovať ochranu uložených údajov a podobne.
Po jej sprístupnení v apríli 2015 bola virtuálna registračná pokladnica určená skupine podnikateľov, ktorí nevydávali viac ako 1 000 pokladničných dokladov mesačne. Od januára minulého roka sa mesačný limit vydávaných bločkov zvýšil na 3 000 a možnosť využívať virtuálnu registračnú pokladnicu sa rozšírila na ďalších podnikateľov.