Elektronické schránky majú byť priateľskejšie

Prehľadnejšie doručenky a jednoduchšia manipulácia so správami, či možnosť preposielania správ z elektronickej schránky na e-mail. To sú vylepšenia štátnych e-schránok, ktoré používatelia a odborníci z oblasti IT považujú za najdôležitejšie.

21.04.2017 15:06
debata (2)

Vyplýva to z výsledkov webového prieskumu Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES), ktorého sa zúčastnilo takmer 400 respondentov.

Ako informovala agentúra v piatok v tlačovej správe, cieľom webového dotazníka bolo identifikovať možné vylepšenia funkcionalít elektronických schránok a následne ich zrealizovať. Od 1. júla tohto roka bude totiž elektronická komunikácia so štátom pre väčšinu právnických osôb povinná. NASES tiež dodáva, že svoju elektronickú schránku má zriadenú aj každý občan nad 18 rokov, ktorý ju môže na komunikáciu so štátom využívať dobrovoľne.

Možnosť vyjadriť svoj názor prostredníctvom webového dotazníka využilo od 22. marca až do 5. apríla spolu 379 používateľov z radov odbornej aj laickej verejnosti. "Týmto by som rád poďakoval odbornej verejnosti i užívateľom za relevantné odpovede a čas, ktorý venovali vyplneniu dotazníka. Teraz nás čaká fáza programovania a testovania. Nové schránky predstavíme verejnosti už čoskoro,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.

Zjednodušenie výberu a listovania v zozname správ bolo respondentmi označené za najdôležitejšiu funkcionalitu vôbec. Táto zmena je dôležitá pre 80 % hlasujúcich. Takisto 80 % opýtaných označilo za prioritu preposielanie správ zo schránky na svoj osobný e-mail. Prieskum ukázal, že pre užívateľov je dôležité mať prehľad vo svojich správach a označovanie správ ako u štandardných e-mailových klientov. Preto by 79 % respondentov uvítalo prehľadnejšie zobrazovanie údajov v doručenke. "Prechod na elektronickú komunikáciu s úradmi musí byť pre právnické aj fyzické osoby čo najjednoduchší, a to i v rámci správy svojej e-schránky,“ objasnil plánované kroky Molnár. V schránke pribudne aj priamy odkaz na zoznam elektronických služieb.

Až 181 z respondentov napísalo svoj podnet na zlepšenie aj v rámci dobrovoľného textového poľa. NASES bude zmeny v elektronických schránkach zapracovávať postupne vo viacerých krokoch.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #elektronická schránka