Diaľnica bude podľa informácií diaľničiarov uzatváraná postupne v sobotu 29. 4. od ranných hodín. Následne bude premávka postupne obnovovaná popoludní v nedeľu 30. 4. Víkendové obmedzenia sa majú skončiť v nedeľu večer.
V prípade nepriaznivých poveternostných podmienok bude montáž nosníkov spolu s uzáverou diaľnice presunutá na nasledujúci víkend, teda na sobotu 6. 5. a nedeľu 7. 5. "Úplne uzavretý bude pravý jazdný pás v úseku od Blatného v km cca 29,500 po Voderady v km cca 43,500 s celkovou dĺžkou uzavretej časti približne 14 km a ľavý jazdný pás v úseku od Trnavy km cca 49,784 po Blatné v km cca 29,500 s celkovou dĺžkou uzavretej časti zhruba 20 km,“ informuje NDS v tlačovej správe.
Vodiči počas uzávery budú úsek môcť obísť po ceste prvej triedy I/62 od Senca po križovatku Sereď na rýchlostnej ceste R1 alebo prostredníctvom dočasného zjazdu z diaľnice pri Blatnom a následne ceste prvej triedy I/62 cez Cífer do Trnavy.
Diaľnica v rovnakom úseku už bola uzatvorená v októbri minulého roka, keď došlo k búraniu pôvodného mosta na ceste I/62 vedúceho ponad diaľnicu. Aktuálne v danom úseku platí ďalšie obmedzenie. Až do novembra je doprava v danom úseku vedená len v jednom páse diaľnice v štvorprúdovom usporiadaní. V rámci výstavby križovatky Blatné dochádza k výmenu krytu vozovky.
Vodičov pri Bratislave v najbližších rokoch čakajú výrazné obmedzenia spojené s výstavbou križovatky diaľnic D1 a D4, ktorá vytvorí nultý obchvat hlavného mesta. Rovnako tak je v súčasnosti vo výstavbe križovatka Triblavina. Diaľničiari plánujú aj rozšírenie diaľnice na 8 pruhov plus odstavné pruhy od Bratislavy až po Blatné. Následne smerom na Trnavu sa bude rozširovať diaľnica D1 na plnohodnotnú 6-pruhovú diaľnicu s odstavnými pruhmi.
Pôvodne boli súčasťou projektu rozširovania diaľnice aj jednosmerné súbežné cesty pozdĺž samotnej D1, no v súčasnosti v projekte nefigurujú. Ich výstavba by podľa šéfa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka dopravu skomplikovala.