Plocha nákupných centier sa rozšíri o 56 tisíc metrov štvorcových

Plocha nákupných centier na Slovensku by sa v tomto roku mala zväčšiť o 56 258 metrov štvorcových, z čoho 83 % pôjde na výstavbu nových obchodných domov a zvyšných 17 % je určených na rozširovanie už existujúcich nákupných centier. Vyplýva to zo správy spoločnosti Cushman & Wakefield o európskych nákupných centrách.

02.05.2017 18:11
debata

Na jeseň tohto roka by sa mali otvoriť dva obchodné domy v Banskej Bystrici s rozlohou 13 tisíc metrov štvorcových a 5 537 metrov štvorcových. V centre Martina je naplánovaná výstavba nového centra Galeria Martin s rozlohou 12 058 metrov štvorcových a taktiež rozšírenie už existujúceho nákupného centra Tulip s rozlohou takmer 5 500 metrov štvorcových. Nové nákupné centrum by sa malo otvoriť aj v Prešove, v Košiciach sa projekt Stanica rozšíri o 1 200 metrov štvorcových.

V budúcom roku sa podľa spoločnosti Cushman & Wakefield rozšíri bratislavský Aupark o štyritisíc metrov štvorcových a trenčianske nákupné centrum Laugarício o šesťtisíc metrov štvorcových. V roku 2018 sa očakáva celkovo 48 900 metrov štvorcových dostavanej plochy nákupných centier, z čoho 75 % budú predstavovať nové nákupné centrá.

Ako ďalej spoločnosť uviedla, v tomto roku by sa európsky trh nákupných centier mal rozšíriť o 4,5 milióna metrov štvorcových nových priestorov a ďalších 2,3 milióna metrov štvorcových sa očakáva v roku 2018.

Nákupné centrá v Európe na začiatku tohto roka dosiahli celkovú plochu 159,4 milióna metrov štvorcových. V západnej Európe to bolo 108,6 milióna metrov štvorcových, kým v strednej a východnej Európe ich výmera predstavovala 50,8 miliónov metrov štvorcových.

Cushman & Wakefield je spoločnosť, ktorá poskytuje realitné služby. Spoločnosť pôsobí vo viac ako 60 krajinách a zamestnáva 43 tisíc zamestnancov. Jej ročný obrat dosahuje výšku 5 mld. USD.

debata chyba
Viac na túto tému: #nákupné centrum