Sťažujú sa, že sú diskriminované v konkurenčnom boji s internetovými obchodmi, pre ktoré je nedeľa jedným z najvýznamnejších predajných dní, napísala agentúra DPA.
Reťazce ohlásili v pondelok založenie novej iniciatívy, ktorej cieľom je získanie slobody rozhodovania o nedeľnom predaji. Zámerom však podľa denníka Die Welt nie je mať otvorené 52 nedelí v roku.
„Zákazníci, zamestnanci a obchodníci sú dostatočne svojprávni na to, aby sa sami rozhodli, či chcú v nedeľu nakupovať, pracovať či predávať,“ uviedol šéf reťazca obchodných domov Karstadt Stephan Fanderl.
O nedeľnej otváracej dobe obchodov teraz rozhodujú jednotlivé spolkové krajiny, v mnohých z nich je povolený predaj maximálne počas štyroch nedelí za rok. Najliberálnejšia je regulácia predaja v Berlíne, kde môžu mať obchody otvorené až desať nedieľ ročne. Proti nedeľnému predaju sa dlhodobo stavajú odborové organizácie a cirkevní predstavitelia, píše Die Welt na svojich internetových stránkach.