Tieto kartelové dohody boli podľa Spiegelu výsledkom stretnutí zhruba dvoch stoviek zamestnancov automobiliek v rámci 60 osobitných výborov. V nich sa diskutovalo o vývoji áut, bŕzd, benzínových a naftových motorov, prevodoviek aj systémov kontroly emisií, uviedol Spiegel. Volkswagen už podľa týždenníka priznal možné protikonkurenčné správanie v liste, ktorý poslal úradom 4. júla.
Zástupcovia automobiliek v rámci výborov diskutovali dlhodobo o výbere dodávateľov a cenách komponentov. Od roku 2006 potom debatovali o nákladoch na systém AdBlue, ktorý obmedzuje emisie z naftových motorov, uviedol týždenník.
Hovorca skupiny Volkswagen, do ktorej patria nemecké značky VW, Audi a Porsche a okrem iného aj česká Škoda, správu týždenníka agentúre Reuters odmietol komentovať. Zástupca BMW zatiaľ nebol dostupný0. Automobilové emisie sa dostali do centra pozornosti v septembri 2015, keď koncern Volkswagen v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka.