Predaj smartfónov mierne stúpol na 347 miliónov kusov

Celosvetový dopyt po smartfónoch dosiahol v druhom kvartáli tohto roka 347 miliónov kusov, čo predstavuje medziročný nárast o štyri percentá. Informovala o tom spoločnosť GfK Slovakia.

07.08.2017 17:03
debata

Rast dopytu viedli rozvíjajúce sa ázijské trhy s medziročným nárastom o 13 percent, po nich nasledovali krajiny strednej a východnej Európy s 11 percentami rastu a Latinská Amerika s 10 percentami. Hodnota trhu sa medziročne zvýšila vďaka stúpajúcej priemernej cene o deväť percent.

„Rekordný dopyt po smartfónoch v druhom štvrťroku tohto roka ukazuje, že bez ohľadu na nasýtenosť niektorých trhov je túžba vlastniť smartfón celosvetovým javom. V rôznych regiónoch sa ale prejavuje rôzne. Výrobcovia robia všetko pre to, aby zaistili čo najväčšiu atraktivitu svojich produktov a mohli tak zvýšiť ich predajnú cenu. Inde potom hrajú úlohu makroekonomické faktory a spotrebiteľská dôvera, ale operátori a obchodníci využívajú svoju vlastnú taktiku, ktorá sa snaží zo smartfónu, ako zariadenia zabezpečujúceho stále pripojenie k internetu, urobiť produkt prvej voľby,“ zhodnotil globálny riaditeľ pre výskum telekomunikácií v GfK Arndt Polifka.

V regióne západnej Európy dopyt klesá už tretí štvrťrok za sebou. Celkový dopyt po smartfónoch dosiahol v sledovanom období 28,7 milión kusov. V strednej a východnej Európe pokračuje oživenie a dopyt po smartfónoch dosiahol v pozorovanom kvartáli 18,7 milióna kusov, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 11 percent. V regióne Severnej Ameriky trh v druhom kvartáli aktuálneho roka medziročne stúpol o šesť percent na 47,4 milióna kusov po tom, keď v predchádzajúcom štvrťroku dopyt klesal. Dopyt po smartfónoch v Latinskej Amerike vzrástol medziročne o 10 percent na 27 miliónov kusov. Celkový dopyt po smartfónoch v regióne Stredného východu a Afriky bol 42,2 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast iba o jedno percento.

Zverejnené informácie vychádzajú z finálnych dát výskumu GfK Point of Sales uskutočneného v apríli a máji a z júnových odhadov vychádzajúcich z týždenných dát do 24. júna 2017. „GfK spracováva prognózy dopytu a nákupu koncových užívateľov, nie tovaru expedovaného výrobcom. Veľkosť trhov vychádza zo sledovania predajných miest (POS) vo viac ako 75 krajinách, pričom aktualizácia sa vykonáva raz týždenne a raz mesačne. V Spojených štátoch GfK využíva pre zostavovanie výhľadov vlastné trhové modely a spotrebiteľský výskum, nie dáta POS. Hodnoty sú založené na nedotovaných maloobchodných cenách,“ priblížila spoločnosť.

debata chyba
Viac na túto tému: #smartfón