Volkswagen chce viac odlíšiť svoje značky

13.10.2017 08:20

Automobilka Volkswagen chce, aby sa jej tri značky pre masový trh viac odlíšili. Obmedzilo by sa tak prekrývanie a potlačilo napätie v rámci skupiny. Vyhlásil to vo štvrtok generálny riaditeľ Matthias Müller.

Vedenie automobilky preto vytýči nové zameranie pre masové značky VW, Škoda a Seat na európskom trhu na základe 14 zákazníckych skupín.

„Najdôležitejšou výzvou je (dosiahnutie) perfektného pokrytia trhu s jasnými územiami pre značky,“ povedal Müller na strategickom stretnutí s asi 400 manažérmi vo Wolfsburgu. „Musíme byť teraz lepšie schopní využiť spoluprácu, ktorú naša jedinečná aliancia značiek ponúka, než sme to robili doteraz.“

Tento krok by mohol pomôcť upokojiť vzťahy medzi značkami. Zdroj z VW minulý týždeň agentúre Reuters povedal, že manažéri a odbory sa snažia obmedziť konkurenciu značky Škoda, chcú presunúť časť jej výroby do Nemecka a donútiť ju, aby platila viac za zdieľané technológie. To vyvolalo prudkú reakciu v Škode a premiér Bohuslav Sobotka sa kvôli tomu stretol s vedením Škody.

Postavenie značiek je podľa Müllera citlivou témou, ktoré nedávno vyvolalo vlnobitie. „Samozrejme niekedy je extrémnou výzvou riadiť tento tanker a vybalansovať (rôzne) záujmy,“ dodal. V ďalšom kroku sa bude Volkswagen podľa neho snažiť o väčšie rozlíšenie medzi prémiovými značkami a rozšírenie stratégie do ďalších regiónov. Konkrétnejšie informácie však neposkytol.

#Volkswagen #automobilky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk