Quartz: Nový nástroj Facebooku, testovaný aj na Slovensku, je žumpa

Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook v týchto dňoch začal testovať nový nástroj s názvom Explore Feed, ktorý by mal používateľovi prinášať personalizovaný obsah zo zdrojov mimo jeho okruh priateľov či obľúbených stránok.

27.10.2017 07:00
debata (10)

Podľa amerického Quartzu ide ale o prehliadku materiálu z absolútneho dna facebooku a používateľom sa zobrazujú falošné správy alebo len obyčajné hlúposti. Do tejto sekcie by sa nakoniec mohli presunúť všetky príspevky firiem či médií, čo Facebook testuje napríklad na Slovensku.

Podľa prevádzkovateľa je Explore Feed „doplnkovou stránkou s populárnymi článkami, videami a fotografiami automaticky vyberanými pre daného používateľa“. Ľuďom má prinášať obsah, ku ktorému by sa normálne nedostali a ktorý algoritmus považuje za zaujímavý pre danú osobu. Podľa reportérov Quartzu sa tento cieľ zatiaľ nedarí a výsledkom je „žumpa“ zložená z toho najhoršieho, čo možno na internete nájsť.

„Sú tam memá ukradnuté z iných platforiem, niekoľko mesiacov staré virálne videá, články z Fox News a Mashable, ktoré ste videli inde a stretli sa s nezáujmom, a nekonečný tok hlúpostí zdieľaných z facebookovej stránky Georgea Takeiho. Ak si Facebook myslí, že toto je to, čo chcem vidieť, potom má o mne veľmi nízku mienku,“ napísal americký web.

Vedúci pre záležitosti týkajúce sa hlavnej stránky na facebooku Adam Mosser tento týždeň pred študentmi žurnalistiky Newyorskej mestskej univerzity oznámil, že jeho spoločnosť vydá zoznam pravidiel pre vydavateľov, v ktorom opíše, aký obsah Facebook na svojich stránkach chce, a aký nie. Dôraz má vraj byť kladený na „informatívny, presný a autentický obsah“.

„Nie je celkom jasné, ako veľmi vážne berie Facebook vlastné vydavateľské zásady, keď zasväcuje celú oddelenú platformu obsahu, ktorý sa nezdá byť ani informatívny, ani autentický,“ poznamenal Quartz.

Na Slovensku a v ďalších piatich krajinách začal Facebook nový prvok testovať zároveň s rozdelením firemného či mediálneho obsahu do separátneho „feedu“. O ňom však používatelia vôbec nevedeli, a návštevnosť niektorých stránok sa tak radikálne prepadla. Mosser slovenskému Denníku N povedal, že test môže trvať niekoľko mesiacov, pričom nie je vôbec jasné, či sa nová prax niekedy rozšíri globálne.

10 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook