Dopyt po smartfónoch sa mierne zvýšil

Celosvetový dopyt po smartfónoch dosiahol v treťom kvartáli 367 miliónov kusov, čo predstavuje medziročné zvýšenie o tri percentá.

27.11.2017 16:38
debata

Napriek tomu, že nárast nie je veľmi vysoký, z hľadiska absolútnej požiadavky ide o najsilnejší tretí štvrťrok zaznamenaný spoločnosťou GfK. Ako informovala poradenská spoločnosť, najväčšie prírastky zaznamenali najmä Latinská Amerika (medziročný nárast o 11 percent) a stredná a východná Európa (nárast o 9 percent medziročne). Globálna priemerná predajná cena v treťom kvartáli rástla, medziročne o rekordných sedem percent.

V západnej Európe dosiahol celosvetový dopyt po smartfónoch v sledovanom kvartáli tohto roka celkom 30,9 milióna kusov, čo je o sedem percent menej ako vlani. Dopyt v Nemecku sa znížil o 7 percent medziročne a vo Veľkej Británii a Francúzsku sa očakáva pokles na úrovni ôsmich percent. „Avšak vďaka jedenásťpercentnému nárastu priemerných predajných cien vzrástla hodnota predaja v tomto regióne medziročne o štyri percentá a v dôsledku toho upravila GfK odhad vývoja hodnoty trhu smartfónov za rok 2017 na šesť percent,“ objasnila poradenská spoločnosť.

V strednej a východnej Európe pokračuje rast dopytu, konkrétne za tretí kvartál medziročne o deväť percent, čo predstavuje 22,3 milióna kusov. Podľa zverejnených informácií hodnota predajov však narástla rýchlejšie – medziročne o 26 percent, a to vďaka tomu, že spotrebitelia presunuli svoj záujem o drahšie zariadenia. „O vyšší dopyt v tomto regióne v treťom kvartáli sa zaslúžil hlavne silný rast v Rusku, o 10 percent a na Ukrajine, nárast o 19 percent. Výhľad je tiež pozitívny, pretože sa očakáva, že dopyt po smartfónoch sa oproti predchádzajúcemu roku zvýši o 9 percent a dosiahne 85,2 milióna kusov,“ očakáva spoločnosť GfK.

Zverejnené informácie vychádzajú z finálnych dát výskumu GfK Point of Sales uskutočneného v júli a v auguste a z odhadov založených na týždenných septembrových dátach. „GfK spracováva prognózy dopytu a nákupu koncových užívateľov, a nie tovar expedovaný výrobcom. Veľkosť trhu vychádza zo sledovania predajných miest (POS) vo viac ako 75 krajinách, pričom aktualizácia sa vykonáva raz za týždeň a raz za mesiac. V Spojených štátoch GfK využíva na vytváranie výhľadov vlastné trhové modely a spotrebiteľský výskum, nie POS. Hodnoty sú založené na nedotovaných maloobchodných cenách,“ priblížila spoločnosť.

debata chyba
Viac na túto tému: #smartfón