Tauris má podozrenie, že test Spišských párkov mohol byť zmanipulovaný

Výrobca mäsových produktov Tauris Group má vážne podozrenie, že test Spišských párkov zverejnený Asociáciou spotrebiteľov v SR mohol byť zmanipulovaný alebo nepresný. Má to dokazovať aj mlčanie jeho autorov, ktorí doteraz nezverejnili svoju metodiku. Uvádza sa to v piatkovom stanovisku spoločnosti Tauris Group.

15.12.2017 16:05
debata (88)

Spoločnosť zo spomenutých príčin trvá na verejnej výzve spotrebiteľskej asociácii a požaduje, aby zverejnila postupy a kompletnú dokumentáciu, alebo sa ospravedlnila.

„Po zverejnení výsledkov testov Spišských párkov, ktoré navodili dojem ich nekvality, spoločnosť Tauris zostavila expertný tím, ktorý párky nielen znovu testoval, ale analyzoval aj spôsob vyhodnocovania kvality. Podľa jeho zistení okrem ďalších nejasností test zlyhal najmä v celkovom hodnotení párkov. Spišské párky Tauris podľa zverejnených kritérií testu nemali dostať 19-percentné hodnotenie, ale najmenej 65 percent,“ uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku.

Spoločnosť dodala, že Spišské párky Tauris splnili sedem z ôsmich kritérií testu, no napriek tomu boli Asociáciou označené za “nekvalitné”. Tauris Group poukazuje aj na nejasnosti okolo údajne nesplneného kritéria, nálezu farbiva E120. Toto farbivo pri výrobe Tauris Group nepoužíva vôbec, uvádza sa v stanovisku. Jeho prítomnosť podľa spoločnosti vylúčili aj dva nezávislé testy, ktoré zadala externému laboratóriu bezprostredne po zverejnených obvineniach. Spoločnosť sa tiež ohradzuje voči výsledku za deklaráciu na obale, pričom uviedla, že percentuálne označenie obsahu mäsa na obale je v plnom súlade s nariadeniami Rady EÚ.

“Znižovanie hodnotenia pri kritériách, ktoré naše párky splnili, je pre nás nepochopiteľným konaním. Čo nás však trápi viac, tento nedôveryhodný test znevažuje prácu ľudí v mäsopriemysle a tiež prináša nezanedbateľné ekonomické škody,” povedal generálny riaditeľ Tauris Group Richard Duda. Ako dodal, pokiaľ Asociácia spotrebiteľov v SR bude pokračovať v zahmlievaní a nezverejní okrem výsledkov aj metodiku svojho testu, nie je vylúčené, že spoločnosť podnikne právne kroky na ochranu dobrého mena svojej značky i obľúbených Spišských párkov. “Bez kompletnej dokumentácie je pre nás test v tejto podobe len nástrojom na zneistenie zákazníkov počas vrcholiacej vianočnej dopytovej sezóny,” uzatvára Duda.

V teste, o ktorom informovala Asociácia spotrebiteľov v SR, sa zisťoval obsah čistej svalovej bielkoviny, tuku, prítomnosť sóje, soli a farbív, kvalita baranieho črievka, samotná deklarácia na obaloch a senzorika. Všetky testované Spišské párky dostali od asociácie známku nedostatočne. Najlepšie obstál Tauris (19 % zo 100 %), Maroš a Billa (16 %), najhoršie Fine Life a Mecom (0 %). Výsledky testovania hodnotila asociácia ako najhoršie v jej 15-ročnej histórii. Šesť párkov údajne nedodržalo dostatok čistej svalovej hmoty, niektoré mali problémy so splnením noriem tuku a nedodržiavaním zákazu používania sóje, iné mali na obale uvádzať prítomnosť zakázaných látok a všetky testované párky mali obsahovať podľa Asociácie farbivá, konkrétne farbivo košenila, pod označením E 120. Asociácia mala aj závažné výhrady voči údajnému zavádzaniu spotrebiteľov a obchádzaniu noriem výrobcami.

88 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #Spišské párky