NDS plánuje tendre, najbližší na úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) plánuje v prvom štvrťroku tohto roka vypísať súťaž na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa v dĺžke 13,5 kilometra.

05.01.2018 09:23
debata (1)

„Okrem neho najbližšie k vypísaniu súťaží aktuálne majú úseky R2 Kriváň – Mýtna (9,15 km), D1 Bratislava – Triblavina (3,5 km), R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (21,25 km) a R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (14,1 km),“ informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa pri Lučenci je jednou z deviatich pripravovaných prioritných stavieb NDS do konca súčasného volebného obdobia. Diaľničiari plánujú výstavbu tohto úseku v plnom profile, teda so štyrmi pruhmi. Celkové predpokladané investičné náklady predstavovali 125,6 mil. eur, z toho stavebné náklady 112 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Súťaže na dalšie štyri spomínané stavby NDS pôvodne plánovala vyhlásiť v prvom a druhom polroku tohto roka, resp. v prvom polroku budúceho roka. Tri úseky R2 sú podľa údajov na portáli NDS v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie a rozšírenie úseku D1 medzi Bratislavou a križovatkou Triblavinou v procese stavebného konania. S výnimkou úseku R2 pri Rožňave s tunelom Soroška by mali byť ostatné úseky v plnom profile.

Celkové investičné náklady pre R2 Kriváň – Mýtna dosahujú vyše 127 mil. eur (stavebné práce 113 mil. eur), R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany 403,5 mil. eur (288,8 mil. eur), R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou 304,6 mil. eur (277,3 mil. eur) a D1 Bratislava – Triblavina 79,8 mil. eur (58,3 mil. eur).

Medzi prioritnými stavbami je aj prvá etapa výstavby severného obchvatu Prešova (4,3 km) na R4. NDS vyhlásila verejnú súťaž na tento úsek v plnom profile už v závere minulého roka za predpokladanú cenu 169,98 mil. eur bez DPH (203,98 mil. eur vrátane DPH). Ukončenie súťaže sa očakáva v druhej polovici tohto roka, ako aj začiatok výstavby. Výstavba úseku je plánovaná v trvaní vyše tri a pol roka. Lehota na predkladanie ponúk je 27. februára 2018. Súčasťou úseku bude dvojrúrový tunel Bikoš s dĺžkou 1 155 metrov, protihluková stena v dĺžke 699 metrov.

"NDS znížila náklady na výstavbu prvej etapy prešovského obchvatu o 33 mil. eur oproti dokumentácii na stavebné povolenie. Konečnú cenu určí až medzinárodný tender. Zároveň sme predĺžili lehotu na predloženie ponúk o jeden mesiac oproti minimálnemu zákonnému limitu pre vianočné obdobie,“ uviedla v decembri Michalová. O konečnej podobe úseku rokovala NDS s Útvarom hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR a v spolupráci s ním sa bude kreovať aj definitívna podoba druhej etapy severného obchvatu Prešova na R4 s dĺžkou 10,2 km.

Celkové odhadované investičné náklady na prvú etapu obchvatu Prešova na R4 boli pôvodne 222,25 mil. eur bez DPH (z toho na stavebné práce 192,36 mil. eur), znížili sa na 189 mil. eur bez DPH. Pre druhú etapu obchvatu Prešova predstavoval odhad investičných nákladov 313,71 mil. eur bez DPH (z toho stavebné práce 286,1 mil. eur), po znížení je to 235 mil. eur bez DPH.

Náklady na výstavbu druhej etapy klesli rozhodnutím o výstavbe v polovičnom profile o 79 mil. eur (25 %) a príprava projektu pokračuje. "Pre posúdenie druhej etapy by mali byť vyhodnotené aj ďalšie možnosti ako alternatívne trasovanie obchvatu, úpravy ciest vo vnútri mesta a posilnenie verejnej dopravy,“ uviedol riaditeľ Útvaru hodnoty za peniaze Štefan Kišš.

NDS ešte vlani v auguste vyhlásila aj verejnú súťaž na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná na Orave v dĺžke 4,4 km. Predpokladaná cena výstavby úseku je takmer 75 mil. eur bez DPH (90 mil. eur vrátane DPH), súťaže ešte nie je uzavretá.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #NDS #rýchlostné cesty