V Číne, ktorá je najväčším trhom Volkswagenu, sa odbyt vozidiel značky VW zvýšil o takmer šesť percent na 3,18 milióna. Prvýkrát tak prekonal trojmiliónovú hranicu. V Severnej Amerike odbyt vzrástol o takmer dve percentá a v Južnej Amerike sa zvýšil dokonca o 25 percent, v západnej Európe však klesol o 2,5 percenta.
Koncern Volkswagen zahŕňa aj rad ďalších značiek, napríklad Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche Škoda či Seat. Údaje o súhrnnom predaji všetkých koncernových značiek za minulý rok skupina Volkswagen zatiaľ nezverejnila.
Koncern Volkswagen je najväčším výrobcom automobilov v Európe. Predvlani navyše napriek negatívnym dopadom emisného škandálu vystriedal japonského konkurenta Toyota v čele svetového automobilového trhu.
Priaznivé výsledky značky VW, ktorá sa na celkovom predaji skupiny podieľa takmer 60 percentami, by koncernu Volkswagen mohli pomôcť k tomu, aby Toyotu prekonal tiež v tomto roku, upozorňuje agentúra Reuters.
Toyota minulý mesiac uviedla, že svoj minuloročný predaj odhaduje na 10,5 milióna vozidiel. Volkswagen by mal údaje o súhrnnom koncernovom predaji zverejniť v stredu.