Nestlé predáva svoje cukrárske aktivity v USA firme Ferrero

Švajčiarska potravinárska skupina Nestlé sa dohodla, že predá svoje cukrárske aktivity v Spojených štátoch talianskej firme Ferrero za 2,8 miliardy dolárov. Oznámila to v utorok spoločnosť Nestlé.

18.01.2018 11:00
Nestlé Foto:
Nestlé predalo všetky svoje cukrárske aktivity v USA za 2,8 miliardy dolárov.
debata

„Tento krok umožní Nestlé investovať a inovovať v mnohých oblastiach, kde v budúcnosti očakávame silný rast a kde držíme vedúce pozície, napríklad v balenej vode, káve, mrazených potravinách alebo dojčenskej výžive,“ uviedol generálny riaditeľ skupiny Mark Schneider.

Pre taliansku spoločnosť Ferrero, ktorá vyrába napríklad nátierky Nutella alebo čokoládové pralinky Ferrero Rocher, je akvizícia príležitosťou pre posilnenie pozície na kľúčovom americkému trhu. Firma uviedla, že sa vďaka akvizícii stane tretím najväčším cukrárskym podnikom v USA. Cukrárske aktivity sa na celkových tržbách skupiny Nestlé v Spojených štátoch podieľajú zhruba tromi percentami. USA sú najväčším trhom Nestlé. Skupina v tejto krajine zamestnáva celkovo 50 000 ľudí.

Transakcia predstavuje prvý významnejší predaj aktivít Nestlé pod Schneiderovým vedením a malý krok podniku na ceste k zdravšiemu sortimentu, píše agentúra Reuters. Ferrero získa viac než 20 amerických značiek, vrátane čokoládových značiek, ako sú Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Wonka a exkluzívne právo na značku Crunch pre cukrovinky a určité kategórie v USA, rovnako ako značky cukroviniek SweeTarts, LaffyTaffy a Nerds.

Na americkom trhu je Ferrero najviac známe vďaka dražé na osvieženie dychu Tic Tac, pralinkám Ferrero Rocher, lieskovo-orieškovej nátierke Nutella, značkám čokolády Fannie May a Harry London a výrobkom Ferrara Candy Company, ktorá bola nedávno zakúpená dcérskou spoločnosťou Ferrero a jej portfólio zahŕňa značky Trolli, Brach's a Black Forest Gummies. Ferrero získa výrobné závody spoločnosti Nestlé v USA v Bloomingtone, Franklin Parku, Itaske a Illinois, rovnako ako aj zamestnancov spojených s danými cukrovinkami a bude pokračovať v prevádzke z kancelárií v Glendale v Kalifornii a takisto z ostatných pobočiek v Illinois a New Trikot.

„Sme veľmi radi, že sme získali cukrovinkársku divíziu Nestlé v USA, ktorá má vynikajúce portfólio ikonických značiek s bohatou históriou a obrovským povedomím,“ povedal Giovanni Ferrero, výkonný predseda Ferrero Group

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nestlé #Ferrero