Volkswagen bude slušnejší, sľúbil jeho nový šéf

Nemecký automobilový koncern Volkswagen sa plánuje zmeniť. Po škandále s meraním emisií chce viac dbať na etiku, povedal na štvrtkovom valnom zhromaždení akcionárov nový šéf koncernu Herbert Diess.

03.05.2018 17:13
debata (1)

Automobilka podľa neho decentralizuje rozhodovacie procesy tak, aby jednotlivé divízie v rámci novej šesťčlennej štruktúry nemuseli zakaždým žiadať o schválenie centrálu. Tento rok Volkswagen dodá na trh 70 nových modelov a zváži budúcnosť tých častí firmy, ktoré nemajú priamu väzbu na jadro jeho podnikania.

Hoci sa teraz Volkswagenu darí a má rekordný odbyt, je podľa Diessa nevyhnutné sústrediť sa na etiku. Teda na to, čo bolo doteraz problémom, ale čo teraz bude mať podľa neho rovnakú dôležitosť ako vývoj áut či marketing.

„Volkswagen musí byť ešte úprimnejší, otvorenejší, pravdivejší – jedným slovom slušnejší,“ povedal Diess, ktorý od 12. apríla nahradil vo funkcii predsedu predstavenstva Matthiasa Müllera.

Za týmto účelom vytvorilo predstavenstvo program Together4Integrity (Spoločne za integritu). Jeho súčasťou bude tiež interný varovný systém a nekompromisný postup v prípade zistenia chybného správania.

Šesťčlennú štruktúru bude tvoriť skupina Volume (vozidlá pre masový trh značiek VW, Škoda, Seat, ľahké úžitkové vozidlá a divízia Moia zameraná na moderné dopravné služby typu zdieľania automobilov), skupina Premium – prémiové vozidlá (značky Audi, Lamborghini, Ducati), skupina Super premium (luxusné vozidlá typu Porsche, Bentley, Bugatti), skupina nákladných vozidiel a autobusov Volkswagen Truck&Bus a potom ešte divízia nákupu a finančná divízia. Jednotlivé divízie budú môcť prijímať samostatné rozhodnutia.

Nový šéf koncernu sa vyjadril aj o budúcnosti výrobcu motocyklov Ducati a výrobcu prevodoviek Renk, pri ktorých nevylúčil ich prípadné vyčlenenie v budúcnosti. Divízia nákladných vozidiel a autobusov má byť podľa Diessa „v dohľadnej dobe“ pripravená na vstup na burzu.

Najvyšší manažér Volkswagenu sa pochvalne vyjadril k práci svojho predchodcu Müllera – podnik mu vraj odovzdal v dobrej kondícii. Volkswagenu sa vlani podarilo predať rekordných 10,74 milióna vozidiel, napriek dozvukom škandálu okolo podvodov pri meraní výfukových emisií alebo afére s testovaním účinkov emisií naftových automobilov na opiciach i ľuďoch a s nimi spojenými žalobami a pokutami.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #automobilky