V kampani Do práce na bicykli zvíťazili Martin a Železničná spoločnosť

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) ocenil v utorok najaktívnejšie mestá a inštitúcie, ktoré sa zapojili do 5. ročníka kampane Do práce na bicykli.

19.06.2018 12:28
debata (1)

V kategórii aktívne samosprávy si víťazstvo vybojovalo mesto Martin, druhé miesto získala Galanta a tretia priečka patrí Liptovskému Mikulášu.

V kategórii spoločnosť s najväčším počtom prihlásených zamestnancov získala prvenstvo Železničná spoločnosť Slovensko s 262 súťažiacimi, druhé miesto a ocenenie v tejto kategórii si odniesla spoločnosť AT&T Global Network Services Slovakia s počtom 191 prihlásených zamestnancov a tretiu priečku si vybojovala Jesseniova lekárska fakulta v Martine Univerzity Komenského v Bratislave so 187 prihlásenými súťažiacimi.

Počet automobilov na cestách pribúda a kvalita života v našich mestách sa tým neustále zhoršuje, pripomenul minister súčasnú situáciu. „Som rád, že máme za sebou ďalší úspešný ročník kampane, ktorá značne napomáha k zmene dopravného správania obyvateľov,“ uviedol a vyzval mestá a obce v SR, aby vytvorili podmienky pre cyklistov.

Súťaž v tomto roku zaznamenala rekordnú účasť, prihlásilo sa do nej 11.061 účastníkov v 3332 tímoch z 1349 spoločností, inštitúcií a firiem, informoval rezort dopravy. Registrovaní súťažiaci v 81 mestách na Slovensku najazdili na bicykli takmer 1.400.000 kilo­metrov.

Minister dopravy počas podujatia odovzdal štafetu Slovenskej agentúre životného prostredia z Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR v príprave kampane Európsky týždeň mobility 2018 (16. až 22. septembra). Podujatie bude v znamení multimodality a hesla Kombinuj a choď. Štátny tajomník MŽP Norbert Kurilla v tejto súvislosti povedal, že jej piliermi sú dôstojná infraštruktúra, kvalita života a ovzdušia a bezpečnosť na cestách.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #do práce na bicykli