Problém, pri ktorom ľudia uviazli na benzínových staniciach a v supermarketoch, trval od piatku 1. júna 15:35 SELČ do soboty 2. júna 13:45 SELČ. V niektorých okamihoch neprešlo systémom 35 percent všetkých transakcií, väčšinou sa však výpadok týkal len asi sedem percent.
Napriek zlyhaniu informačných technológií bola väčšina transakcií spracovaná, aj keď niektorí držitelia kariet ich museli niekoľkokrát opakovať.
„Výpadok bol spôsobený zlyhaním prepínače v jednom z dátových centier spoločnosti Visa,“ uviedla generálna riaditeľka Visa Europe Charlotte Hoggová. Trvalo takmer päť hodín, než firma úplne deaktivovala systém, ktorý spôsobil zlyhanie v dátovom centre. Niekoľko ďalších hodín si podľa nej potom vyžiadalo správne nastavenie systému.
Obchodníkom a zákazníkom, ktorí utrpeli straty, firma sľúbila náhradu.