Úsek R2 Kriváň - Mýtna majú stavať štyri roky

Výstavba vyše deväťkilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Mýtna v okresoch Detva a Lučenec je plánovaná na štyri roky. Predpokladaná hodnota stavebných prác predstavuje 234,08 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (280,9 mil. eur vrátane DPH).

09.07.2018 08:36
debata (6)

Ako vyplýva z verejnej súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 14. septembra, pričom platiť musia minimálne do 31. decembra tohto roka. Výstavba úseku bude financovaná z prostriedkov štátneho rozpočtu. Ukončenie vyhodnotenia a podpísanie zmluvy so zhotoviteľom predpokladá NDS v prvom štvrťroku 2019 a následne aj začiatok výstavby.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR a NDS oznámili vyhlásenie súťaže na výstavbu úseku R2 Kriváň – Mýtna v pondelok 2. júla, vo Vestníku verejného obstarávania bola zverejnená v piatok 6. júla. „Hlavným účelom je výstavba kvalitnej a kapacitne vyhovujúcej rýchlostnej cesty, ktorá preberie všetku tranzitnú dopravu, ako aj funkciu medzinárodného cestného ťahu,“ informuje NDS v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania. „Existujúca cesta I/16 po odľahčení od tranzitnej dopravy bude prevádzať dopravu medzi sídelnými útvarmi na danej dopravnej osi a plniť funkciu komunikácie vedenej v súbehu s rýchlostnou cestou,“ dodala NDS s tým, že bude slúžiť pre premávku vozidiel vylúčených z premávky po rýchlostnej ceste.

Úsek R2 Kriváň – Mýtna je prvý na Slovensku, keď sa ponuky v tendri budú vyhodnocovať už nielen na základe najnižšej ceny, ale podľa štyroch kritérií, a to cena, kvalita tímu odborníkov, náklady na prevádzku a environmentálne hľadisko. Cieľom zmeny v hodnotení ponúk na stavebné práce je dosiahnuť vyššiu hodnotu za peniaze zvýšením kvality stavebných prác za primeranú cenu. NDS od nového systému vyhodnocovania ponúk očakáva rýchlejšie a vysoko transparentné vysúťaženie zhotoviteľov a najmä efektívnejšiu a kvalitnejšiu výstavbu jednotlivých úsekov. Samotná výstavba úseku bude pomerne náročná, jeho súčasťou je aj viac ako päť kilometrov dlhá estakáda, ktorá bude vo svojom najvyššom bode vyše 45 metrov nad terénom.

Po dostavbe úsekov R2 Kriváň – Mýtna (9,15 km) a Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce (13,5 km), ktorý je už tiež v súťaži na zhotoviteľa, budú mať motoristi k dispozícii vyše 40 km R2 od Zvolena po Lučenec. Úsek Zvolen, východ – Pstruša (7,85 km) je v prevádzke od mája 2017 a úsek Pstruša – Kriváň (10,4 km) od novembra 2015. Do konca tohto roka by mali byť podľa ministerstva dopravy vypísané súťaže na výstavbu ďalších dvoch úsekov R2 – Rožňava – Jablonov nad Turňou (14,1 km) s tunelom Soroška a Košice, Šaca – Košické Oľšany (21,25 km). Oba úseky sú už v procese dokumentácie na stavebné povolenie.

Na plánovanej trase R2 od hraníc s Českou republikou cez Bánovce nad Bebravou, Žiar nad Hronom, Zvolen, Lučenec a Rožňavu po Košice v celkovej dĺžke 338 km sú v prevádzke aj úseky Ruskovce – Pravotice (9,6 km) od októbra 2016, obchvat Žiaru nad Hronom (5,8 km) od decembra 2014, obchvat Oždian v polovičnom profile (6,1 km) od decembra 2006 a Figa – Tornaľa v polovičnom profile (14 km) od konca roka 2008.

V príprave je aj výstavba ďalších šestnástich úsekov R2 – križovatka D1 – Trečianska Turná (6,1 km), Trenčianska Turná – Mníchova Lehota (2,7 km), Mníchova Lehota – Ruskovce (16 km), Pravotice – Dolné Vestenice (11,5 km), Dolné Vestenice – Nováky (9,6 km), Nováky – Žiar nad Hronom (49 km), Zvolen, západ – Zvolen, východ (17,8 km), Lovinobaňa – Ožďany (20,7 km), Ožďany – Zacharovce (10,6 km), Zacharovce – Bátka (8,3 km), Bátka – Figa (6,2 km), Tornaľa – Gombasek (18 km), Gombasek – Rožňava (9,8 km), Jablonov nad Turňou – Včeláre (7,8 km), Včeláre – Moldava nad Bodvou (14 km) a Moldava nad Bodvou – Košice, Šaca (18 km).

6 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #R2 #rýchlostné cesty