Slovensko naučí Srbsko elektronicky komunikovať

Ako má fungovať komunikácia štátu s občanmi sa Srbsko plánuje naučiť od Slovenska. Počas návštevy Bratislavy zaujala srbskú premiérku Anu Brnabičovú reforma ESO, ktorá umožňuje občanom všetky potrebné doklady vybaviť v priestoroch jedného klientskeho centra.

11.12.2018 18:18
Ana Brnabičová, Denisa Saková Foto: ,
Na snímke zľava srbská premiérka Ana Brnabičová a ministerka vnútra SR Denisa Saková.
debata (5)
Video

„Rovnako ako vy chceme dosiahnuť efektívnejšie elektronické služby, ktoré výrazne znížia priestor na korupciu,“ povedala srbská premiérka Ana Brnabičová. Šéfka srbskej vlády v utorok osobne navštívila Slovensko, kde na vlastné oči videla výhody reformy verejnej správy označované skratkou ESO.

„Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou a rovnako ako Slovenská republika v rokoch 2012 a 2013 chce reformovať verejnú správu a poskytovať lepšie služby občanom,“ povedala ministerka vnútra Denisa Saková. Zároveň dodala, že jednou z reforiem na Slovensku bolo vybudovanie klientskych pracovísk v každom okresnom meste. Tie sa stretávajú s dobrým ohlasom a skracujú čas čakania na administratívny výkon aj o niekoľko hodín.

Z celkového počtu 79 plánovaných pracovísk už funguje 55 klientskych centier. Vybudovanie klientskeho centra v hlavnom meste Slovenska skrátilo dobu čakania na dopravnom inšpektoráte zo 4 hodín na 16 minút.

Pri zavádzaní elektronickej komunikácie sa viaceré slovenské vlády stretli s rôznymi problémami. Najvážnejšie boli počas vlády Ivety Radičovej. V tom čase totiž v rámci reformy skolabovala celá elektronická správa daňovej správy a IT technici museli opravy vykonávať priamo v ostrých dátach. Daňoví kontrolóri spomínali aj prípady, keď systém tú istú vratku DPH poslal dvakrát. Podnikateľ tak namiesto 1 milióna eur dostal až 2 milióny eur.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovensko #Srbsko #elektronická komunikácia #Denisa Saková #Ana Brnabičová