Tempo výstavby diaľnice pri Žiline klesá na nulu

Stavebné kapacity na problematickom úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové zhotoviteľ minimalizoval. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) zo stavby zatiaľ neodišiel. Rezort dopravy chce konečné riešenie dostavby tohto úseku predložiť na rokovanie vlády počas budúceho týždňa.

01.03.2019 11:25
debata (73)
Práce na úseku už dlhšiu dobu meškajú. Takto to... Foto: NDS
D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala Práce na úseku už dlhšiu dobu meškajú. Takto to vyzeralo na stavbe v októbri minulého roku.

„Evidujeme, že zhotoviteľ minimalizoval kapacity na stavbe, ale do dnešného dňa zo stavby neodišiel,“ informuje hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) v stredu uviedol, že konečné riešenie dostavby tohto úseku bude známe budúci týždeň, kedy ho predloží na rokovanie vlády.

Výstavba úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové mešká. Podľa zmluvy, ktorú štát uzatvoril so zhotoviteľom, by 13,5 kilometra dlhá diaľnica mala byť hotová na konci tohto roku. Výstavbu realizujú stavebné spoločnosti Salini Impregilo a Dúha. Konzorcium stavebných spoločností v súťaži ponúklo sumu 409,8 milióna eur, čo nepredstavuje ani polovicu odhadovaných nákladov.

Diaľničný úsek musí byť hotový do roku 2023, inak Slovensko príde o možnosť jeho financovania z eurofondov. Ďalší postup výstavby je nateraz otázny. V hre je možnosť, podľa ktorej diaľničný úsek dokončí iná stavebná firma. V takom prípade sa Slovensko musí pripraviť na súdne spory s aktuálnym zhotoviteľom. Podľa ministra Érseka jeho pripravované riešenie podporuje aj Európska únia.

V posledných týždňoch na stavbe pracovalo minimum pracovníkov, ktorých počet sa pohyboval v desiatkach. Samotný tunel s dĺžkou 7 445 metrov bol prerazený koncom minulého leta s deväťmesačným meškaním.

© Autorské práva vyhradené

73 debata chyba
Viac na túto tému: #výstavba diaľnic #diaľnica D1 #tunel Višňové