Svetlo na konci tunela Višňové zhasína. Pozrite si zábery z takmer opusteného staveniska

, 03.03.2019 06:00

Výstavba diaľnice pri Žiline namiesto akcelerácie spomaľuje. Dostavba jedného z najdôležitejších úsekov diaľnice D1 naberá meškanie. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) chce budúci týždeň do vlády predložiť riešenie problému.

Pozrite si najaktuálnejšie zábery priamo zo stavby. Stavenisko je takmer prázdne.

Rezort dopravy viackrát vyzval zhotoviteľa, ktorým je konzorcium stavebných spoločností Salini Impregilo a Dúha, aby zvýšili tempo prác. Napriek výzvam sa stavebné nasadenie nezvýšilo. V posledných týždňoch na výstavbe 13,5 kilometra dlhého úseku denne pracovalo len niekoľko desiatok pracovníkov.

Zdá sa, že štát nebude pokračovať vo výstavbe s aktuálnym zhotoviteľom. Na stavbu bude musieť nastúpiť nový zhotoviteľ. Rezort dopravy tak bude musieť vypísať nové verejné obstarávanie. V takom prípade by sa obnovenie prác odsunulo o niekoľko mesiacov. Do úvahy prichádza aj priame zadanie zákazky konkrétnej stavebnej firme. Érsek potvrdil, že s jeho pripravovaným riešením súhlasí aj Brusel.

Podľa pôvodných plánov mal byť úsek hotový v decembri 2019. Dnes je jasné, že tento termín dodržaný nebude. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala musí byť hotový do konca roku 2023, pretože inak Slovensko príde o eurofondy, ktoré má pre tento úsek pripravené.

Súčasný zhotoviteľ v tendri predložil ponuku so sumou 409,8 milióna eur. Ide o necelú polovicu odhadovaných nákladov. Súčasťou úseku je aj tunel Višňové, ktorý sa po dostavbe stane s dĺžkou 7 445 metrov najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Celý úsek dokončí južný obchvat Žiliny a vodičom umožní vyhnúť sa kritickému úseku na ceste prvej triedy I/18 vedúcej popod Strečno.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výstavba diaľnic #diaľnica D1 #tunel Višňové
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku