Novú trať električky v Bratislave chce developer aj mesto. Nie je jasné, či tú istú

V širšom centre Bratislavy má pribudnúť nová električková trať v mieste mohutnej výstavby novej štvrte v Ružinove.

27.03.2019 20:00
debata (22)

Projekt nového centrálneho električkového okruhu Bratislavy za zhruba 30 miliónov eur, ktorý by viedol po trase Šafárikovo námestie, Pribinova, Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto, posúva developer J&T Real Estate postupne vpred. Aktuálne pracuje na projekte pre územné rozhodnutie. S novou električkovou traťou ráta aj jeho pripravovaný projekt Eurovea II. Investor však priznáva, že konečné slovo bude mať hlavné mesto.

Na trasovanie električkovej trate si potrebuje hlavné mesto urobiť vlastný názor, nezávisle od návrhov developera. Je však v záujme samosprávy, aby električka obslúžila najväčšie uzly v zóne Chalupkova a Pribinova, uviedol bratislavský magistrát. Reagoval tak na developera J&T Real Estate.

Jedna z vizualizácií električky na Pribinovej... Foto: J&T Real Estate
ela 1 Jedna z vizualizácií električky na Pribinovej ulici.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo zdôrazňuje, že je potrebné pripraviť funkčné dopravné riešenie celého „prudko sa rozvíjajúceho územia“, kde električka bude nosným prvkom. „Riešenie dopravy, najmä vybudovanie električkových tratí v zónach Chalupkova a Pribinova je vysokou prioritou mesta. Vytvárame pracovnú skupinu, budeme jej členom. Skupina musí tieto dopravné riešenia so všetkými, ktorí v tejto zóne stavajú, respektíve budú stavať, koordinovať,“ povedal pre TASR hovorca Bratislavy Peter Bubla.

S novou električkovou traťou ráta aj jeho pripravovaný projekt Eurovea II. Investor však priznáva, že konečné slovo bude mať hlavné mesto.

Výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán uviedol, že ich spoločnosť len iniciuje trať a nie je v pozícii definitívneho rozhodcu. „Spravili sme všetko pre to, aby sme si overili, že táto trasa je zmysluplná, prevádzkyschopná a z 95 a viac percent segregovaná. To je pre električkovú trať asi najdôležitejšie, čo v meste treba. Sme v štádiu, že pracujeme na projekte pre územné rozhodnutie,“ priblížil.

Ako podotkol, vytvorili záväzky rádovo v miliónoch eur, ktoré idú na prípravu procesu, aby sa električka dala začať stavať. Investor tvrdí, že rokuje s bratislavským magistrátom a dotknutými inštitúciami v tejto veci. „Po stretnutiach na rôznych úrovniach by tá podpora z mestských orgánov mohla prísť,“ skonštatoval Pelikán.

22 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #električka