Pošta znížila o očakávanú stratu o 40 percent

Viac ako o 40 % znížila Slovenská pošta očakávanú stratu v hospodárení za uplynulý rok. Začínajú sa tak prejavovať opatrenia v rámci stratégie „Pošta 2020“. V absolútnych číslach to predstavuje zníženie z 8,9 milióna eur na úroveň 5,2 milióna. TASR o tom informovala Slovenská pošta.

10.04.2019 17:49
debata (1)

Stratégia „Pošta 2020“, ktorú v septembri 2018 prijalo nové vedenie Slovenskej pošty, sa zameriava nielen na zlepšenie hospodárenia spoločnosti, ale aj modernizáciu služieb pre zákazníkov.

Pošta v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb očakávala stratu vzhľadom na dlhodobý pokles záujmu o využívanie univerzálnych poštových služieb, pritom trend zvyšovania nákladov na ich zabezpečenie pokračuje. Najvýznamnejší vplyv na hospodárenie má pokles výnosov predovšetkým z univerzálnych služieb, ktoré tvoria viac ako 50 % z celkových výnosov Slovenskej pošty. Záporný výsledok hospodárenia ovplyvnili aj vyššie náklady súvisiace predovšetkým s rastom personálnych a prepravných nákladov.

K opatreniam nového vedenia, ktoré prispeli k zlepšeniu jej hospodárenia, patrí zefektívnenie procesov v prevádzke, zoštíhlenie manažmentu a administratívnych pracovníkov, prehodnotenie zmlúv s partnermi či zreálnenie taríf vybraných služieb. Na základe výsledkov procesnej a organizačnej analýzy plánuje Slovenská pošta v tomto roku ešte viac zefektívniť prevádzku zoštíhlením manažmentu a administratívnych pracovníkov, prehodnotiť kvalitu rozmiestnenia pobočkovej siete a zjednodušiť proces doručovania napríklad centralizáciou služby do regionálnych doručovacích centier.

Slovenská pošta predpokladá, že výrazné zlepšenie hospodárenia spoločnosti bude viditeľné v roku 2022, keď má pošta ambíciu ušetriť minimálne 30 miliónov eur ročne.

„Prostredníctvom odborných analýz sa nám podarilo odhaliť slabé miesta, ktoré znižujú ziskový potenciál spoločnosti. Na jednej strane robíme strategické úsporné opatrenia, aby sme zlepšili hospodárenie pošty, na strane druhej modernizujeme služby pre zákazníkov,“ zdôraznil generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

V závere roka 2018 Slovenská pošta spustila centrálne doručovanie úradných zásielok a uviedla novú službu osvedčovania dokumentov na vybraných IOM poštách. Od začiatku apríla 2019 je osvedčovanie dokumentov na poštách ešte výhodnejšia oproti iným poskytovateľom. K zefektívneniu prevádzky a pohodlnému vybaveniu zákazníkov prispieva aj platba kartou na všetkých viac ako 1500 pobočkách. Novinkou pre zákazníkov je aj rýchly výber hotovosti na poštách, ktorý vyhovuje najmä zákazníkom v obciach, kde nie je dostupný bankomat.

.....

VIDEO: Slovenská pošta sa elektronizuje. Nový generálny riaditeľ Peter Helexa tvrdí, že zmeny pozitívne pocíti aj zákazník. „Radi by sme umožnili zarezervovať si konkrétny čas v konkrétnej pobočke na vybranú operáciu,“ hovorí Helexa o jednej z plánovaných noviniek v minuloročnom rozhovore pre Pravdu.

Video
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovenská pošta