Polícia vyšetruje, staviteľ obchvatu všetko odmieta

Staviteľ bratislavského obchvatu konzorcium D4R7 podozrenia súvisiace s výstavbou obchvatu rázne odmieta. V tlačovej správe konzorcium uviedlo, že výstavba ciest D4R7 spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy preukázané aj viac ako 20-tisíc dodnes vykonanými materiálovými testami.

15.04.2019 10:00
debata (16)

„Na výstavbu diaľnice sa nepoužil kontaminovaný ani nevhodný materiál. Spoločnosť D4R7 bude nasledujúcich 30 rokov zodpovedať za všetky konštrukčné chyby na diaľnici, preto má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých nepodložených obvinení a úzko spolupracuje so zodpovednými štátnymi orgánmi a políciou,“ uviedlo konzorcium. Podľa konzorcia D4R7 podliehajú všetky materiály rozsiahlemu testovaniu, ktoré musí potvrdiť vhodnosť materiálu na príslušné použitie. „Zhotoviteľ stavby vypracoval testovací plán zodpovedajúci všetkým platným štandardom,“ uviedla spoločnosť.

Polícia v marci informovala, že vyšetrovateľ vzniesol v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy obvinenie voči jednej fyzickej osobe, a to španielskemu manažérovi, a jednej právnickej osobe, bratislavskej spoločnosti s ručením obmedzeným pôsobiacej v stavebníctve, z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia. Konzorcium obchvatu D4R7 však obvinenia odmieta. Zároveň poslalo video, na ktorom je možné vidieť, ako práce na stavbe prebiehajú. Denník Pravda sa pokúšal ešte na začiatku apríla skontaktovať s konzorciom obchvatu D4R7 s otázkou, čo hovoria na obvinenie španielskeho manažéra. Odpoveď od konzorcia však dodnes neprišla.

Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction, s. r. o., sa vyjadril, že obavy ľudí berú veľmi vážne. „Koniec koncov, my sme tí, čo sú zodpovední za bezproblémovú a dokonalú prevádzku bratislavského obchvatu v PPP modeli na najbližších 30 rokov a rovnako sami zodpovedáme za všetky chyby, ktoré by mohli mať dosah na prevádzku. Nemôžeme však akceptovať množstvo nepodložených obvinení z posledných dní a budeme sa brániť právnymi prostriedkami, ktoré máme k dispozícii. Obchvat D4R7 staviame v súlade s relevantnými štandardmi a podľa všetkých právnych požiadaviek,“ dodal Bregel.

PPP projekt na bratislavský obchvat D4R7 bude koncesionár prevádzkovať po dobu 30 rokov po otvorení prvého z úsekov. Počas tohto obdobia budú všetky prípadné náklady súvisiace s konštrukčnými chybami diaľnice znášať akcionári koncesionára. „Je zjavné, že je v najlepšom záujme koncesionára vybudovať diaľnicu podľa najvyšších štandardov kvality, ktoré sú uvedené v koncesnej zmluve medzi Slovenskou republikou a koncesionárom,“ uviedlo konzorcium D4R7.

.....

VIDEO: Pozrite si video s najnovšími zábermi kde konzorcium D4R7 ukazuje ako prebiehajú práce na stavbe obchvatu Bratislavy.

Video
16 debata chyba
Viac na túto tému: #R7 #diaľnice #D4 #obchvat Bratislavy