Telekom v piatok zaznamenal rozsiahly výpadok

10.05.2019 12:28, aktualizované: 21:11
Slovak Telekom
Ilustračné foto. Autor: ,

Telekom mal v piatok približne od 10.30 výpadok mobilnej a internetovej siete po celom Slovensku. Problém sa definitívne poradilo odstrániť vo večerných hodinách.

V piatok o 21.00 výkonných riaditeľ slovenského Telekom Dušan Švalek informoval prostredníctvom Facebooku o tom, že režim mobilných sietí sa vrátil do normálneho režimu. Zároveň sa zákazníkom za výpadok ospravedlnil.

„Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak,“ uviedol Švalek. Mnohí zákazníci sa v priebehu piatku na sociálnych sieťach domáhali kompenzácií za to, že neohli používať na svojich zariadeniach mobilnú sieť.

Od približne 14.00 začali na mobilné siete nabiehať prví zákazníci, informuje Telekom na sociálnej sieti. Postupne dochádzalo k obnove hlasových aj dátových služieb.

„Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme vás ešte chceli poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej makáme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu,“ uvádza operátor.

Hovorca Telekomu Michal Korec informoval, že povaha problému je plošná a náhodná. To znamená, že sa zákazníci s výpadkom môžu stretnúť na celom Slovensku, netýka sa však všetkých čísel. „Niektorí zákazníci môžu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete, alebo volať do inej siete. Iní nie a sieť sa im javí ako preťažená,“ dodal Korec.

Technický problém podľa dostupných informácií nastal na komponente, ktorý prepája hovory v sieti, čo v praxi znamená, že zákazník sa javí ako nedovolateľný alebo sa nemôže dovolať do svojej siete.

Čo sa týka mobilných dát, podľa slov hovorcu by po prihlásení do siete mali fungovať. „Mobilné dáta môžu byť dostupné. Fungujú aplikácie, sťahovanie dát, dajú sa uskutočniť hovory cez aplikácie ako Whatsapp,“ priblížil Korec.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#telekom
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku