Lidl chce znížiť podiel soli a cukru v privátnych značkách

Lidl chce u privátnych značiek znížiť obsah pridanej soli a cukru oproti roku 2015 do roku 2025 o pätinu. Privátne značky tvoria 83 percent sortimentu, uviedol v utorok na tlačovej konferencii konateľ Lidl ČR Michal Farník.

14.05.2019 17:00
debata (9)

K zmenám v zložení výrobkov núti v poslednej dobe obchodníkov aj potravinárov dopyt po zdravších potravinách. Niektoré výrobky by sa tak mohli podľa Farníka predražiť, pretože cukor je lacnejší než napríklad ovocná zložka jogurtu.

„Budeme to riešiť individuálne, nedá sa to povedať paušálne, že znížim alebo zvýšim ceny,“ dodal.

U jogurtov sa napríklad firma bude snažiť mať maximálne desať gramov pridaných cukrov na 100 gramov produktu. Podľa farníkov sa teraz predávajú privátne jogurty s 11 gramami cukru na 100 gramov, vlani to bolo 12,8 gramu cukru na 100 gramov hmoty. Napríklad obsah pridaného cukru v nealkoholických výrobkoch by mal byť v roku 2025 maximálne osem gramov na 100 ml. Pridanú soľ sa bude firma snažiť znižovať v pečive, polievkach, údeninách, hotových jedlách, tiež v mrazenej pizze alebo v slanom pečive.

Výrobcovia sladkostí, ale aj mäsových výrobkov alebo ochutených minerálok, sa v posledných rokoch snažia znižovať množstvo cukru, tuku, nasýtených mastných kyselín a soli vo výrobkoch. Pre človeka nie sú tieto zlúčeniny nezdravé, ak sa konzumujú primerane, naopak, sú pre život nevyhnutné. Nedostatočný výdaj energie a ich zvýšený príjem však prináša vyššie riziko napríklad kardiovaskulárnych chorôb.

Lidl s Kauflandom patria do nemeckej maloobchodnej skupiny Schwarz. Kaufland už vlani v lete oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovať obsah cukru, soli a tuku u viac ako 300 produktov vlastných značiek priemerne o pätinu bez použitia náhradných látok.

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Lidl #cukor #soľ