„Aj v Bratislave žijú ľudia, ktorí sa nevozia na drahých autách a ktorí potrebujú pomoc od samosprávy,“ hovorí. Sociálnu oblasť – nájomné byty, miesta v materských školách či službu pre seniorov – považuje za rovnako dôležitú ako riešenie dopravy alebo presadzovanie udržateľného rozvoja
Bratislava je momentálne 4. najtransparentnejším mestom na Slovenku. „Pred štyrmi rokmi som prebral mesto, ktoré malo dlh vo výške 259 miliónov eur, za 4 roky sme znížili zadlženie mesta o 28 percent, konkrétne o 73 miliónov eur,“ hovorí o finančnej situácii. „Vďaka sústredenému úsiliu sa nám podarilo získať 300 miliónov eur na dopravné projekty z európskych fondov, napr. na rekonštrukciu Starého mosta, nákup nových nových nízkopodlažných trolejbusov a električiek. Na ďalšie väčšie projekty nám ale peniaze chýbali,“ priznáva.
Veľkým problémom Bratislavy je aj nedostatok parkovacích miest. Podľa slov primátora je Bratislava jediným hlavným mestom v Európe, ktoré nereguluje parkovanie. „Parkovanie musí mať jednotné pravidlá v celom meste. My sme sa dohodli s mestskými časťami, že výkon parkovacej politiky budú zabezpečovať oni. Dnes máme všetko dohodnuté, máme pripravené dokumenty na schválenie v mestskom zastupiteľstve, ale poslanci v marci 2014 už nemali odvahu tieto rozhodnutia prijať,“ hovorí Ftáčnik.
Milan Ftáčnik vstúpil do komunálnej politiky v roku 2005, bol starostom Petržalky, potom sa stal primátorom. Podľa najnovšieho predvolebného prieskumu je druhý za Milanom Kňažkom.
Kandiduje ako nezávislý s podporou Smeru, tvrdí však, že teraz žiadne peniaze od tejto strany nemá. Kampaň si vraj financuje pomocou príspevkov na jeho transparentný účet.