Test: Honda XR125L

Dvojkolesové potešenie pre -násťročných nie je ešte stále vídať na dennom poriadku. My sme neváhali a podrobili redakčnému testu Hondu XR125L, ktorá mladým ponúkne všetko, čo od divokých teenegerských rokov očákávajú.

20.09.2006 09:35
Honda XR 125 Foto:
Honda XR 125
debata

Dizajn je podrobený druhu motocykla. Celková úzka a vysoká stavba motocykla spolu s vypletanými kolesami a crossovým predným blatníkom dávajú najavo terénne ambície. Pohodlné sedadlo vhodné pre rôzne druhy postáv sa zase hlási skôr k cestovnejšiemu určeniu ako aj praktický zadný nosič batožiny. Celkovo XR-ka pôsobí dojmom väčšieho motocykla ako v skutočnosti je.

Do mesta aj do terénu

XR je motocykel pre voľný čas. Žiaľ neposkytuje žiaden odkladací priestor. Až na malú schránku pod sedadlom, ktorá je zamykateľná. Škoda, že sa do nej nezmestí ani malá  peňaženka.

Les a ťažší terén nieje žiaden problém. Mušia váha zaručuje s motocyklom robiť priam akrobatické kúsky. Limitom je len motor. Ten zastaví XR-ko tam kde by to človek najmenej čakal. Vysoké stúpania v lese jednoducho nezvláda. Na druhej strane poorané pole a rozbahnené lesné cesty jej nerobia žiaden problém.

125 kubíkov je pre dospelého málo

Objem ničím nenahradíš. Staré príslovie má pravdu. Vzduchom chladený štvortaktný jednovalec má plný ,,piest“ práce. Výkon 11 koní pri 8 500 otáčkach je málo. Čo by človek nespravil pre svoju ratolesť aby mohla  jazdiť už od svojích 16-tich. Škoda, že sa výrobca nesnažil dosiahnuť aspoň maximálnych 15 koní, ktoré dovoľuje skupina A1.

Maximálna rýchlosť sa pohybuje medzi 90–100km/h, čo pre mestskú premávku plne postačuje. Práve mesto je to najvhodnejšie teritórium Hondy. Obrubníky, výmoly-žiaden problém. Podvozok ako aj brzdy sa chovajú statočne a vzhľadom k výkonu plne postačujú. Obratnosť je vynikajúca.

Spotreba na jednotku

Otcov poteší úspornosť pohonnej jednotky. Za 120 korún prejde syn 100 kilometrov, a to nehovorím o úspornej jazde. Z XR-kou sme jazdili po lese, šantili po meste a to všetko so spotrebou 3 litre na 100km. Keď k tomu pripočítam 12 litrovú palivovú nádrž, tak Bratislava – Košice nieje problém.

XR 125 je vhodná pre mladých začínajúcich jazdcov a dievčatá. Práve pre nich môže byť limitujúcim faktorom výška sedadla. Ale pri hmotnosti 119 kilogramov to až taký problém nebude.

Fakty:
Honda XR125L   
maximálny výkon: 8kW/11 k pri 8.500ot/min.
maximálny krútiaci moment: 10 Nm pri 7 000ot/min.
hmotnosť: 119,1 kg
max. rýchlosť: vyše 90 km/h
spotreba: 3,0 l/100km
cena: od 109 900 SK,–

debata chyba
Články podľa značiek