Pokračovanie článku: Hlavné priority v doprave: Ktoré strany sľubujú výhodný lístok, diaľnice či opravy mostov?

Szövetség – Aliancia

Strana Szövetség – Aliancia neodpovedala priamo na otázky, svoje odpovede zhrnula v bodoch.

Tempo výstavby južných rýchlostných ciest R2, R7 sa musí výrazne zvýšiť. 2×2 pruhy na celom úseku!

  • Prehodnotíme a zmeníme dlhodobú stratégiu rozvoja cestnej infraštruktúry prijatej za Matovičovej vlády, ktorá diskriminuje maďarské regióny.
  • Štát by mal poskytnúť župám viac kapitálu, aby mohli modernizovať svoje cesty druhej a tretej triedy na úroveň 21. storočia, ktoré boli 20 rokov zanedbávané.

Zasadíme sa za vybudovanie obchvatu Komárna, Nových Zámok, Kráľovského Chlmca, Šale, Šiah. Prioritné sú pre nás aj obchvaty v okrese Galanta pre priebežnú nákladnú dopravu.

  • Treba vybudovať nové cestné mosty cez rieku Ipeľ.
  • Budeme rozvíjať VI. európsky koridor dunajskej vodnej cesty, obnovíme a rozšírime kapacitu riečnych prístavov v Komárne a v Štúrove, pretože vodná nákladná doprava je najčistejšia a najšetrnejšia k životnému prostrediu!
  • Zasadíme sa za zriadenie centrálnej inštitúcie na plánovanie, koordináciu a budovanie cyklotrás. Na výstavbu nových cyklotrás sa má vyčleniť oveľa viac prostriedkov ako doteraz.
  • Žiadame modernizáciu a elektrifikáciu železničnej trate Bratislava-Dunajská Streda-Komárno a modernizáciu a elektrifikáciu železničnej trate Zvolen-Lučenec-Košice.
  • Zasadíme sa za modernizáciu úseku IV. európskeho železničného koridoru Bratislava-Galanta-Nové Zámky-Štúrovo a zvýšenie rýchlosti na trati.
  • Zasadíme sa za postupné zvyšovanie počtu železničných priecestí so závorami. V miestach, kde v minulosti došlo k tragickým nehodám, by sa malo v krátkom čase zaviesť povinné zriadenie závor.
  • Na regionálnych železničných tratiach (kde je osobná doprava dotovaná z verejných zdrojov) by mal štát vyhlásiť verejnú súťaž na prevádzkovanie služieb. V prípade medzinárodných a medzimestských IC vlakov (kde nie sú žiadne dotácie z verejných zdrojov) môžu rôzne železničné spoločnosti voľne súťažiť.
  • Aspoň polovica mýta vybraného od nákladných vozidiel na cestách 1. triedy by sa mala investovať do modernizácie týchto ciest.
  • Mala by sa zrušiť prax, keď štát vyvlastňuje pozemky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest a preklasifikuje ich na stavebné pozemky – vyvlastňovanie je tak veľmi drahé, najmä v blízkosti veľkých miest, a je živnou pôdou pre špekulácie s pozemkami.
  • Pokuty, ktoré vyberá dopravná polícia, by nemali ísť na ministerstvo vnútra, ale do osobitného rozpočtu ministerstva dopravy, ktorý by sa používal len na rekonštrukciu, údržbu ciest a výstavbu rýchlostných ciest!
  • Mýto by sa nemalo vyberať od áut na úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré boli dočasne postavené len v polovičnom profile, a spoplatnené by mali byť len plne vybudované úseky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #programové priority #Pavol Lančarič #parlamentné voľby 2023