12. Ste za to, aby Slovensko podporovalo snahu EÚ ukončiť v roku 2035 produkciu áut so spaľovacími motormi? | |||
---|---|---|---|
Smer | Nie | ||
PS | Áno | ||
Hlas | Nie | ||
Republika | Nie | ||
OĽaNO | Nie | ||
SaS | Nie | ||
Sme rodina | Nie | ||
KDH | Nie | ||
SNS | Nie | ||
Demokrati | Áno | ||
Aliancia | ? | ||
Modrí, Most – Híd | Nie | ||
Maďarské fórum | Nie |
Doplnenie
PS
Toto schválili členské štáty EÚ a Slovensko by malo stáť za svojím rozhodnutím. Využiť by sme mali najmä príležitosti, ktoré sa nám v oblasti ponúkajú.
KDH
Nie, toto striktné rozhodnutie nie je odborne dostatočne podložené a zároveň ohrozuje konkurencieschopnosť slovenskej ekonomiky.
SNS
Ekonomika Slovenska je momentálne výrazne naviazaná na výrobu automobilov so spaľovacími motormi a v prípade obmedzení týchto by Slovensku hrozila zamestnanecká a ekonomická kríza. Európsky parlament tiež pri svojich plánoch nezohľadnil pripravenosť elektrických sietí v jednotlivých štátoch. Pritom naša energetická sieť na podobné opatrenia nie je pripravená. A zatiaľ nevidíme, že by sa takáto sieť aktívne budovala. Súčasne sme ešte nepočuli zmysluplné riešenia na zabezpečenie životného cyklu týchto elektromobilov – napríklad ekologické recyklovanie a likvidovanie článkov z batérií, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou výbavy elektrických motorov. V neposlednom rade je dôležité aj to, že vstupné náklady na kúpu elektrických vozidiel nie sú pre bežných občanov Slovenska dostupné.
Demokrati
Tento zámer podporujeme, lebo Slovensko z toho môže ako automobilová veľmoc vyťažiť. Práve automobilový priemysel už teraz investuje veľké finančné prostriedky na prechod k výrobe pre širokú verejnosť cenovo dostupných elektromobilov. Našou prioritou bude pripraviť sa na rozvoj elektromobility a investovať do tvorby pracovných miest s pridanou hodnotou.
Aliancia
Pre Slovensko vidíme v elektrifikácii áut aj veľké riziko, veď priemysel na Slovensku je v značnej miere závislý od automobilového priemyslu, tak ako Nemecko, aj Slovensko by malo zabojovať o výnimku.