Obaja sa zhodli, že v budúcnosti treba priebeh volebnej kampane v digitálnom priestore regulovať. „V reálnom svete boli voľby pokojné, kultivované. Máme aj svet internetu, facebooku, kde sme si nezvykli na podobné civilizované pravidlá. Možno k tomu prispieva aj pocit anonymity. Verím, že časom sa nám podarí aj do virtuálneho sveta dostať kultúrnu civilizovanú úroveň,“ povedal Bárány a dodal, že na internete boli také výrazy, ktoré by tlačené médiá nikdy nevydali.
Danko pripomenul, že za podobné porušenia pravidiel nie sú žiadne primerané tresty. „Štátna komisia zachytila podnety, s ktorými si nevedela rady,“ dodal s tým, že okrem nenávistných prejavov sa treba pozrieť aj na reklamu v on-line priestore, ktorá musí byť zahrnutá do volebných rozpočtov. Na tému kontroly volebných kampaní na internete podľa jeho slov už predbežne rokoval s opozíciou. V najbližšom období plánuje zorganizovať okrúhly stôl, ku ktorému pozve relevantné politické strany, predsedu vlády a zástupcov ministerstva vnútra.
Veď 23 percent Slovákov sa na internet pripája cez zahraničné služby, a často o tom ani nevedia.Robert Němec
Expert na politický marketing Robert Němec si reguláciu digitálneho sveta vie predstaviť pre bežných užívateľov. Zahraničné internetové giganty ako facebook či twitter podľa neho zvyknú spolupracovať s vládami. Vedia teda obmedziť volebnú reklamu na nejaký čas tak, aby neporušili naše zákony. Jednou z možností je napríklad zablokovanie akéhokoľvek webu na našom území.
„To však nebude nikdy stopercentne úspešné. Veď 23 percent Slovákov sa na internet pripája cez zahraničné služby, a často o tom ani nevedia,“ naznačil Němec, podľa ktorého má zmysel zrušiť anonymitu. „Mnohému by extrémne pomohlo, keby na sociálnych sieťach a v diskusiách nebolo možné vystupovať anonymne, ale na základe úradne overenej identity,“ myslí si politický marketér.
Digitálny priestor sa stáva veľkým loviskom voličov mladšej generácie, ktorých internet ovplyvňuje v rozhodovaní. Prieskum Rady mládeže Slovenska ukázal, že 45 percent mladých ľudí politické informácie na sociálnych sieťach sleduje pravidelne a 51 percent občasne.