Volebná kampaň na sieti pod kontrolou?

, 01.04.2019 19:48
danko,
Predseda parlamentu Andrej Danko Autor: ,

Reklama na kandidátov počas volebného moratória, ich znevažovanie a nenávistné prejavy. To, čo štandardným médiám neumožňuje publikovať zákon a ani etika, si môžu dovoliť sociálne siete. Upozornil na to predseda parlamentu Andrej Danko (SNS), keď včera preberal zápisnicu o druhom kole prezidentských volieb od Eduarda Báránya, predsedu Štátnej komisie pre voľby.

Obaja sa zhodli, že v budúcnosti treba priebeh volebnej kampane v digitálnom priestore regulovať. „V reálnom svete boli voľby pokojné, kultivované. Máme aj svet internetu, facebooku, kde sme si nezvykli na podobné civilizované pravidlá. Možno k tomu prispieva aj pocit anonymity. Verím, že časom sa nám podarí aj do virtuálneho sveta dostať kultúrnu civilizovanú úroveň,“ povedal Bárány a dodal, že na internete boli také výrazy, ktoré by tlačené médiá nikdy nevydali.

Danko pripomenul, že za podobné porušenia pravidiel nie sú žiadne primerané tresty. „Štátna komisia zachytila podnety, s ktorými si nevedela rady,“ dodal s tým, že okrem nenávistných prejavov sa treba pozrieť aj na reklamu v on-line priestore, ktorá musí byť zahrnutá do volebných rozpočtov. Na tému kontroly volebných kampaní na internete podľa jeho slov už predbežne rokoval s opozíciou. V najbližšom období plánuje zorganizovať okrúhly stôl, ku ktorému pozve relevantné politické strany, predsedu vlády a zástupcov ministerstva vnútra.

Veď 23 percent Slovákov sa na internet pripája cez zahraničné služby, a často o tom ani nevedia.
Robert Němec

Expert na politický marketing Robert Němec si reguláciu digitálneho sveta vie predstaviť pre bežných užívateľov. Zahraničné internetové giganty ako facebook či twitter podľa neho zvyknú spolupracovať s vládami. Vedia teda obmedziť volebnú reklamu na nejaký čas tak, aby neporušili naše zákony. Jednou z možností je napríklad zablokovanie akéhokoľvek webu na našom území.

„To však nebude nikdy stopercentne úspešné. Veď 23 percent Slovákov sa na internet pripája cez zahraničné služby, a často o tom ani nevedia,“ naznačil Němec, podľa ktorého má zmysel zrušiť anonymitu. „Mnohému by extrémne pomohlo, keby na sociálnych sieťach a v diskusiách nebolo možné vystupovať anonymne, ale na základe úradne overenej identity,“ myslí si politický marketér.

Digitálny priestor sa stáva veľkým loviskom voličov mladšej generácie, ktorých internet ovplyvňuje v rozhodovaní. Prieskum Rady mládeže Slovenska ukázal, že 45 percent mladých ľudí politické informácie na sociálnych sieťach sleduje pravidelne a 51 percent občasne.

#Andrej Danko #digitálny svet #prezidentské voľby 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku